AgentCarter
Trådstartare
Bebis har var
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glöm mitt inlägg, vi skrev samtidigt. Kan några timmar i vagnen vara nog eller blir hen övertrött då med?Jag har diskbråck och kan tyvärr inte bära i sjal eller sele, annars hade det varit optimalt tror jag med.
Kör med på att om det ska skrikas så är det på mig, men efter ha lyssnat på skrik i 2,5 timme blir man trött och det är tufft mentalt
Egentligen gör det mig inget att bebis är vaken mer än normalt, det är roligare med en vaken bebis än en som sover jämt även fast det blir mindre gjort hemma. Problemet blir att bebis jämt blir övertrött och allt bara blir kris och skrik. Vilket såklart är fruktansvärt att lyssna på.
Läggdags på kvällen har inte alls samma problem trots att jag brukar lägga för tupplurer i sängen. Har mörkläggningsgardiner så är samma ljus kväll och dag (fast har provat båda).
Har prövat white noise och liknande, pop fungerar bäst. Tror inte det är åksjuka eftersom det går bra i ena bilen utan tror det har att göra med att babyskyddet inte är bekvämt enligt bebis. Ska byta till stol 2 men behöver byta bil först och den blir aldrig lagad så den går att sälja så är lite moment 22 där tyvärr.
Jag har märkt att bebis kan "mikrovila" genom att vara stilla, i famn eller vagn. Dock behövs sömn sen och det blir som att man bara skjutit fram eländet.Glöm mitt inlägg, vi skrev samtidigt. Kan några timmar i vagnen vara nog eller blir hen övertrött då med?
Ett annat tips är att ha ett annat sovställe på dagen. Det kan fungera bättre än sängen. Hen märker ju att du inte är i samma sinnesstämning som på kvällen och det kan vara nog för att en känslig bebis inte vill sova. Då kan ett annat sovställe hjälpa.
Byttes redan när hen var 1,5 månad gammal och sittdel funkar otroligt mycket bättre! Den är i nästan konstant liggläge men kanterna blir så låga att bebis ser utanför.Om ni inte redan gjort det, byt till sittdelen på vagnen och se om bebis blir mer nöjd då.
Har provat att somna i famnen och lägga ner, vaknar samma sekund hen inte ligger kloss på tyvärr. Ska ladda ner appen!Kan tipsa om appen "Napper". Vår räddning när min dotter var i den åldern. Den stämde väldigt bra för oss och även andra jag tipsat om appen har fått hjälp. Den är dessutom gratis. Dottern körde bara på korta vilor (28-32 min) länge, men 2-3 st per dag.
Min bebis har dock inte haft så mycket närhetsbehov. Hon hade svårt att sova i vagnen men gav mig attan på att hon skulle kunna sova där. Till en början fick hon somna i famnen och sen la jag ned henne. Ofta krävdes en hand på henne i vagnen. Sen ett tag funkade det bara att sova i vagnen om den rörde sig. Numera kan hon somna när den rör sig med sover bäst om den sedan står still (annars vaknar hon alltid efter 30 min).
Babblarnas godnattvisa har funkat bra här, och även typ avslappnande "spamusik".
Min fetning. Det här stödjer, tycker jag, det här att det kan vara bättre med annan sovplats dagtid.Har provat att somna i famnen och lägga ner, vaknar samma sekund hen inte ligger kloss på tyvärr. Ska ladda ner appen!
Kl
Innan så har bebis kunnat sova i ett gammalt babyskydd på dagarna, men har lärt sig klättra ur det nu. Jag antar att det är en förändring som blivit till en försämring för sömnen dagtid. Men vi har haft lite knävila under kvällen och humöret har hållt sig helt ok till läggdags, alltid något!
Jag har nog ännu inte träffat en doktor som skulle sjukskriva för att jag inte kan bära i en bärsele när jag kan bära annars. Och jag har träffat många. Jag ska börja arbeta inom en månad med så har ingen lust att börja krångla med fk nu, det är nog bara att be om bekymmer.Vid 4 mån är det vad jag förstår väldigt vanligt med sömnkrångel. Vi märkte väldigt stor skillnad, och det var också väldigt markant när krånglet plötsligt slutade. En klen tröst när man är mitt i det dock.
Hur funkar det för den andra föräldern med sövning, om hen vaggar/bär bebis? Kan hen prova sele/sjal? Är såklart färgad av mina egna erfarenheter, och här har sele varit överlägset. Funkar det för ditt barn och andra föräldern så tänker jag sjukskrivning för dig och föräldraledighet för andra föräldern, då diskbråcket hindrar dig från att bära.
Och så tipsar jag om öronproppar. Det hjälper iaf mig att behålla lugnet bättre.
Ja, vet dock inte vad då vi provar soffan, babysitter, liggdelen (inne), sittdelen (ute) och spjälsäng. Det är eventuellt att ordna så det går att spänna fast i babyskyddet så bebis inte kan rymma. Även liggdelen börjar få rymningsrisk då bebis lärt sig att det går att dra upp sig mot kanterna därMin fetning. Det här stödjer, tycker jag, det här att det kan vara bättre med annan sovplats dagtid.
En spjälsäng i annat rum?Ja, vet dock inte vad då vi provar soffan, babysitter, liggdelen (inne), sittdelen (ute) och spjälsäng. Det är eventuellt att ordna så det går att spänna fast i babyskyddet så bebis inte kan rymma. Även liggdelen börjar få rymningsrisk då bebis lärt sig att det går att dra upp sig mot kanterna där