bebis senast 6 juli

T

tazza

Nu har jag fått tid för kejsarsnitt! Om inte bebisen har mera bråttom än så får jag barn om tre veckor.

Unreal...:D
 
Sv: bebis senast 6 juli

Å, vad bra att ha fått ett datum! Vi andra vet ju inte om den kommer 2 veckor innan eller 2 veckor efter bf. Det är ju så svårt att planera livet (ja jag vet att man inte ska planera så mycket men jag kan inte låta bli). Jag skulle gärna vilja veta både dag och klockslag nu innan...
 
Sv: bebis senast 6 juli

Självklart får man det...

Jag har haft myom i livmodern, tre jättestora så det var en rejäl operation när de tog bort dem. Då sa läkarna att chansen var liten att jag kunde bli gravid, men om jag blev det fick jag absolut inte föda naturligt eftersom livmodern var så ärrad att den skulle kunna spricka :eek: och jag vill inte förblöda helst.
Det är lite trist för jag hade gärna fött naturligt, men jag är bara glad över att bebis och jag kommit så här långt på väg! Och det är onekligen praktiskt med ett fast datum!
 
Sv: bebis senast 6 juli

jag hade också ett stort myom i magen men det uppkom under graviditeten. Jag har inte tagit bort det för de vill inte ta bort det i samband med kejsarsnittet eftersom det tydligen ger så stora blödningar. Bör man ta bort det? Mitt var då med gravidhormoner ca 10 cm i diameter men nu känner jag det inte längre så nu borde det ha krympt.

Dottern kunde inte vända sig pga myomet så det blev kejsarsnitt här också. Fick tid dagen innan bf vilket kändes lite väl tight men det gick superbra.
 
Sv: bebis senast 6 juli

Jag är också snittad, tre gånger! Jag blev det för att mina barn var så stora.

Det är praktiskt med ett bestämt datum. Men jag tycker även att det var mer nervöst på något vis!

//millus
 
Sv: bebis senast 6 juli

Jag opererades för att jag började tokblöda, jag blev av med flera liter på ett dygn och var en hårsmån från blodtransfusion och annat skoj. De hormonbehandlade mig ett tag men eftersom jag fortsatte att blöda (även om det var mindre mängder) blev det operation.

Det var ganska jobbigt efteråt för de hade ju skurit en hel del, så det är inget jag rekommenderar. Jag hoppas att jag är i bättre form efter kejsarsnittet, vad jag kan minnas hade jag ont i flera månader efter operationen. :(

Känner du inte av myomet är det säkert lugnt. Myom lever av hormoner så det kan mycket väl ha krympt av sig självt nu när du inte är gravid längre.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
25 26 27
Svar
530
· Visningar
39 418
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 772
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 683
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp