Sv: Bebben vill ut för tidigt...?
Nu är jag här!!!
Ledsen att jag inte kunnat svara tidigare men det har varit en rätt jobbig tid - och dator har jag inte haft tillgång till.
Som några av er säkert minns hade jag en tid hos läkaren den 16:e. Blev då sjukskriven på heltid, eftersom jag börjat öppna mig lite lite grann. Så det var bara att åka raka vägen hem och bädda ner sig.
Sen två dagar senare fick jag fruktansvärt ont i magen. Först i hela magen men sedan mer och mer koncentrerat till ena sidan och ner mot högra ljumsken.
Åkte in på eftermiddagen och de misstänkte genast att jag fått blindtarmen - verkligen jättelyckat!
I alla fall opererades jag morgonen efter, men någon inflammerad blindtarm var det inte så de fick leta vidare. Istället hittade de en stor cysta på högra äggstocken som de fick ta bort.
Mådde fruktansvärt dåligt när jag vaknade upp. Magen var uppsvälld som en ballong och jag hade självklart ont i operationssåret. Men det hade jag ju kunnat stå ut med, men ett dygn senare fick barnet nog och ville ut på allvar. Täta sammandragningar och ännu mer öppnande gjorde att de skickade mig till Linköping.
Så där har jag tillbringat jul och närapå nyår också, men som tur var lyckades de få det hela att lugna ner sig. Gick på massor av brikanyl första dygnen (riktigt otäckt), men sedan kunde de minska successivt och nu är jag helt utan medicinering. Bebben är kvar och jag har till och med fått komma hem!
Nu är jag inne i vecka 31 och allt känns ungefär som innan operationen. Jag får vara uppe 4 timmar per dygn bara, men är jätteglad att jag är hemma och att bebben mår fint.
Tack alla för att ni bryr er!!
Kram Tillis