Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min rygg är fortfarande lite ledsen men när jag kör övningar ikväll som innefattar ländryggen så kör jag nog utan vikter så jag inte slarvar omedvetet med ryggen utan fokuserar på att inte svanka och att spänna magen ordentligt.

Det blev ett dressyrpass i regnet i paddocken idag. Vädret var så tråkigt och kallt att det kanske bara blev 25-30 minuter aktiv dressyr, men vi har ju 30 minuters skrittväg dit och lika långt hem, så de dagarna vi går till paddocken blir det ändå en jätterunda.

Jag har inte ridit på bana sen förra träningen, och antingen har hästen fått något uppåttjack i kraftfodret (som hon nästan inte äter någonting av, mest krubbskrammel), eller så fick vi faktiskt verktygen att funka :eek:. För jäklar vad pigg hon var, och vad fint hon gick (hon är i vanliga fall ganska slö). Eftersom det blåste så förbaskat ville jag inte ta sporrarna just för vägen dit och hem (kändes inte som att hon behövde mer krut där :p), och jag saknade dem inte det minsta under tiden i paddocken heller. Dock får det vara dagens aktivitet, har mitt fasta insläpp ikväll, och har ingen större lust att gå ut mer än för att plocka in hästarna.

Min vecka som följer:
Må: pw med barnvagn 1h
Ti: gym (rygg,triceps),promenad 10km med en vän (och barnvagn)
Ons: promenad med unge och häst
To: gym ben,biceps
Fre: promenad med unge och häst
Lö: gym eller ev hemmaträning axlar
Sö: troligen promenad med häst
Om detta följs är jag nöjd med veckan:D

Dagens plan med träning har byttes ut mot soffhäng och så ska jag fixa äppelpaj...
Haft vansinnigt ont i huvet idag och känner mig inte alls i fas för någon träning idag tyvärr...
Wääh.

Måndag: Rask promenad på runt timmen för att se hur kroppen känns sen.
Tisdag: Gym! Äntligen!
Onsdag: Spinning.
Torsdag: Gym.
Fredag: Långpromenad.
Lördag: Gym.
Söndag: Spinning.

Måndag: Check! 70 minuter promenad i strålande vackert höstväder blev det.

14570722_815606821914333_2709986799794090076_o.jpg

Hade ju glömt att jag är bortrest torsdag-fredag (ska till Ö-vik och se kent :D ) så planen får revideras något.

Reviderad plan:

Måndag: Rask promenad på runt timmen för att se hur kroppen känns sen. (Check!)
Tisdag: Gym! Äntligen!
Onsdag: Gym igen (men andra muskelgrupper förstås) och kanske spinning också.
Torsdag: Morgonpromenad.
Fredag: Kanske lite kvällsyoga.
Lördag: Gym.
Söndag: Spinning.

Idag har jag sprungit! Kanske 3 km och avslutade med squats, marklyft och rodd i utegymmet. Totalt kanske 4 km promenad spritt över dagen också.
Har handlat hem lite bättre frukostgrejer också, har blivit lite mycket scones på sistone.

Imorgon blir det nog bara en kort sväng i skogen, onsdag långpromenad och styrka.

Jag ar supernojd efter en halsosam dag och ett lyckat traningspass i gar. Lite mer mellanmal an planerat blev det, da chefen kom hem med en massa spannande nya snacks fran USA som vi provade (kikartspuffar, gronkalschips och drickbar vinager bland annat), men ar det inte varre an sa sa!

I dag har jag traningsvark precis pa ratt stallen, och ser fram emot en helt fri kvall da jag tvatta, fixa och komma i ordning lite.

Fick till ett styrkepass igår precis som planerat :up: Blev ett rätt lugnt pass då jag känner lite i ryggen än och att jag precis varit förkyld (lite snorig fortfarande) men det var gött att få träna igen! Har träningsvärk i rumpan, mest på utsidan. Olga Rönnberg tipsade om en övning som hon kallade enbensmarklyft som jag kört de senaste gångerna och den tar utsidan rumpan och ryggen :p

I morse var jag sjukt trött! Men har ändå fått sova i natt då yngsta dottern bestämde sig för att ha en bra natt ;) Skönt att gå ut direkt med hunden så man vaknar till. Går ca 2 km varje morgon. Samma runda varje dag då jag vill gå där det är gatljus :D Vi bor på landet men har ändå gatljus utanför så man kan gå ca 4 km i ljus även kvällstid nu på hösten och vintern. Det är faktiskt himla skönt!
Ikväll ska jag rida!

Var helt säker på att det var måndag idag, score! :D Vi har haft sambons föräldrar här på besök tills idag så det har blivit en del resande och aktiviteter, ska dela med mig av några bilder på Irlands vackra natur när jag kommer hem om ni vill se :love:

Min vecka kommer se ut ungefär som vanligt, förutom till helgen då det bär av till Amsterdam
Måndag: Styrketräning (ben) + yoga
Tisdag: Styrketräning (överkropp) + yoga
Onsdag: Styrketräning (ben) + yoga
Torsdag: Styrketräning (överkropp) + yoga
Fredag: Resa
Lördag: Resa
Söndag: Resa

Shit vad rädd jag blev i stallet idag! Hästen har sin lite "lugnare" dag idag (hon har en dag med promenad och en dag när hon vilar helt), och den rundan jag tänkte gå behöver jag inte gå över vägen för, så mockade först. Annars brukar jag få rida först, om jag inte är där på morgonen, för att hinna över vägen i tid. När jag kommer upp i hagen vill inte min häst bli infångad. Hon har såna dagar ibland, tack och lov mer och mer sällan, men de är banne mig inte roliga när de händer. Hon tycker så klart däremot att det är bajskul, man ser riktigt hur lycklig hon är när hon leker tafatt med mig genom hela hagen. De flyttade upp till vinterhagen i lördagsmorse, som är mycket större än småhagarna de gått i sen de kom tillbaka från betet.

Ibland hjälper det att bara prassla med någonting, eller gå ner till stallet för att hämta en muta. Bara för att jag var lat och inte ville gå ner till stallet en extra vända (den andra hästen, som är mycket större, äter lunch medan min är borta, så jag måste ändå springa upp en gång till med hennes mat), försökte jag distrahera henne med nycklarna. Funkade inte, så jag stoppade ner dem i fickan, hämtade muta, fångade in ponny, lunchfodrade kompis och gjorde iordning min häst. Precis lagom tills jag lämnade stallplanen inser jag att nycklarna inte ligger i fickan. Inte heller i stallet eller på vägen upp till hagen. Sa jag att vinterhagen är enorm? Sa jag att hästarna inte gått där sen innan sommarbetet, så det är högt gräs? Min nyckelknippa har samma färg som höstbrunt gräs. Say no more... :meh:

Jag var gråtfärdig innan jag hittade dem. Fantiserade att någon fågel hade tagit dem (jag var ju ändå borta ganska länge), eller att kompisen råkat äta upp dem. Eller illa nog, att de hade ramlat ur någonstans där gräset var som högst. Nu hade jag världens tur, och lyckades hitta dem (innan glupska hästar/kriminella fåglar gjorde det), och vi fick sen en promenad på 40 minuter. Men hädanefter får mutan följa med upp till hagen från början, det här vill jag aldrig behöva göra igen.

Shit vad rädd jag blev i stallet idag! Hästen har sin lite "lugnare" dag idag (hon har en dag med promenad och en dag när hon vilar helt), och den rundan jag tänkte gå behöver jag inte gå över vägen för, så mockade först. Annars brukar jag få rida först, om jag inte är där på morgonen, för att hinna över vägen i tid. När jag kommer upp i hagen vill inte min häst bli infångad. Hon har såna dagar ibland, tack och lov mer och mer sällan, men de är banne mig inte roliga när de händer. Hon tycker så klart däremot att det är bajskul, man ser riktigt hur lycklig hon är när hon leker tafatt med mig genom hela hagen. De flyttade upp till vinterhagen i lördagsmorse, som är mycket större än småhagarna de gått i sen de kom tillbaka från betet.

Ibland hjälper det att bara prassla med någonting, eller gå ner till stallet för att hämta en muta. Bara för att jag var lat och inte ville gå ner till stallet en extra vända (den andra hästen, som är mycket större, äter lunch medan min är borta, så jag måste ändå springa upp en gång till med hennes mat), försökte jag distrahera henne med nycklarna. Funkade inte, så jag stoppade ner dem i fickan, hämtade muta, fångade in ponny, lunchfodrade kompis och gjorde iordning min häst. Precis lagom tills jag lämnade stallplanen inser jag att nycklarna inte ligger i fickan. Inte heller i stallet eller på vägen upp till hagen. Sa jag att vinterhagen är enorm? Sa jag att hästarna inte gått där sen innan sommarbetet, så det är högt gräs? Min nyckelknippa har samma färg som höstbrunt gräs. Say no more... :meh:

Jag var gråtfärdig innan jag hittade dem. Fantiserade att någon fågel hade tagit dem (jag var ju ändå borta ganska länge), eller att kompisen råkat äta upp dem. Eller illa nog, att de hade ramlat ur någonstans där gräset var som högst. Nu hade jag världens tur, och lyckades hitta dem (innan glupska hästar/kriminella fåglar gjorde det), och vi fick sen en promenad på 40 minuter. Men hädanefter får mutan följa med upp till hagen från början, det här vill jag aldrig behöva göra igen.

Påminner mig om när jag tappade en mobiltelefon i en fyra hektar stor hage. :p

Himla skönt att du hittade nycklarna!

Blev ett benpass på gymmet idag. Körde knäböj, utfall, leg extention, benpress och vadpress med någorlunda låga vikter eftersom jag varit sjuk rätt länge. Kändes ändå helt okej! Har gått en hel del idag också, så dagen har varit riktigt bra ur motionsperspektiv. Kosten får jag säga varit lite sådär, inte katastrof men det finns utrymme för förbättring. :p

Plan för veckan:
Måndag - min kollega håller i ett stavgångsintervallpass, ska dit om jag blir klar på jobbet i tid
Tisdag - transportlöpning, brukar bli 15+20+30 minuter utspritt över hela dagen
Onsdag - Ridning, antingen en skogstur eller dressyr på ridbanan eller lite blandat
Hittills måste jag säga att min vecka går lite sisådär. Måndagen var kaos på många vis med rörigt på jobbet, enorm trötthet efter en lite väl social helg, och sorgliga händelser i bekantskapskretsen, så jag hoppade över intervallerna och tog det lugnt istället.
Idag orkade jag inte med att gå upp sådär tidigt som en transportlöpningsdag kräver, så det blev en runda MTB nu på kvällen istället. Det var kallt, men fint att se månen gå upp över sjön.
Snabbarödatravaren saknar en sko så jag får hitta på nån plan B för morgondagen.

En stallkompis till mig tappade glasögonen i hagen en gång :D De var inte heller lätta att hitta... Skönt att du hittade nycklarna iaf! Jag är skiträdd för att tappa nycklar, låser in så många jag kan i stallet när jag ska rida!

Blev en oplanerad hoppträning ikväll, roligt och nyttigt! I övrigt kämpar jag på med att få kroppen fit for fight efter MTB-vurpan i helgen. Axeln mår inte riktigt bra.

På väg hem efter dubbla pass i yogastudion. Först en riktigt rolig och tuff ashtangaklass med lite lek med bakåtböjningar mot slutet. Därefter lugn och skön yinyogaklass som var utmanande på sitt eget vis.

Det har varit en lång dag och jag ser verkligen fram emot att kvällsfika lite i lugn och ro och sen SOVA :love:

Fältjobb med 17 000 steg/11 km idag. Svår terräng i bemärkelsen att det alltid var lite snårigt, mycket ris, djup mossa. Slutade med överansträngd höft. Nu vet jag att det kan gå över, bara att köra på med vila från sådan aktivitet och full dos Ipren. Det gick faktiskt att pressa sig genom smärta när man vet att den inte är för alltid. Fick dock ta tag med händerna och lyfta in benet i bilen när vi var klara för då kunde jag inte lyfta det längre. :p Bättre nu efter några timmars bilresa hem redan. Nu blir det vila från promenader och liknnde inför semester på lördag så jag inte är halvt handikappad då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23