Ja, jag håller verkligen med... Ibland känns det riktigt jobbigt att inte komma framåt över huvud taget, det blir liksom inte så roligt då. Har ridit kanske tre dressyrträningar totalt på de senaste 6 åren (!) (några hoppträningar också) så jag är så brutalt dålig nu om man jämför med förut när jag tränade regelbundet. Min prestationsångest mår väldigt dåligt över det, men samtidigt tänker jag att det är nyttigt också på något vänster, kanskeMed nuvarande häst är det inte så mycket att göra åt av olika anledningar, mer än att be ägaren om hjälp lite då och då. Och rida ut mycket
Jag försöker fokusera mest på att ha det trevlig och umgås med hästen, men det går ju inte att komma ifrån att jag måste rida i ridhuset när det är mörkt och dåligt väglag och då måste jag försöka göra det bästa av situationen.
Lång utläggning här ocksåVad roligt att ni har kommit framåt så mycket, du och hästen!
![]()
Det är ju viktigt att kunna ha kul också, och bara ha det som avkoppling! Jag brukar rida ut barbacka och galoppera när prestationsångesten blir för stor