Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att vi hämtat nya bilen, möblerat om bilstolar, städat ena bilen och lagt ungarna tog jag en promenad med hunden. 30 min pw i höstkylan = väldigt skönt :)
Sitter nu i soffan och dricker te. Snart dags att sova! I morgon är det jobb som vanligt sen ska jag rida och tar nog med hunden då och slår två flugor i en smäll. Sen tänker jag nog tillåta mig själv att ta en lugn kväll för en gångskull :)

Är så glad att jag fått in rutinen att ta 20 min promenad med hunden direkt på morgonen innan jobbet. Jag är piggare och gladare och orkar med väckning, påklädning och lämning av barn utan att bli på dåligt humör :)

Det är roligt, för man märker ganska snabbt framsteg tycker jag :) har du några övningar som du gör redan?
Nej inte så dagligen. Att vara i stallet kan ju vara antingen en stressreducerare eller stresskapare. ;) Men känner att jag är trött på skärmar och borde börja läsa igen, det är en avslappnande aktivitet för mig. Dock flyr man ju verkligheten så det är ju inte särskilt eftertänksamt. Yogar gärna men det blir liksom aldrig av, har tappat nästan allt jag kunde också. Det är annars extremt avslappnande för mig.

Ambitiöst!! Jag tog upp en påse bullar ur frysen (som inte jag har bakat) som ska med till stallet imorgon :D
Tog med mig bullar till jobbet men fick just mail om att jobbet bjuder alla på bullar idag. :p Tar med dem till stallet istället. :D Det blir ju alltid hur mycket som helst och vår frys är helt överfull... Älskar ju dock att baka och särskilt när man sätter en deg, skulle kunna baka varje dag om jag orkade!

Vågar jag mig på ett lätt styrkepass ikväll tro? Halsen var lite stickig men inte ond i morse när jag vaknade sen har jag inte känt av den alls. Maken är borta ett par timmar och jag har bara ett barn att lägga ikväll. Är träningssugen så det hade passat bra ikväll :D

Jag försöker att peppa för att ta mig ut på en promenad senare. Min psykiska ohälsa som börjat ge sig tillkänna, hjälps bäst av motion och min rygg som börjat krångla igen mår också bra av det. Ni vet dock den här med att man bara vill dra täcket över huvudet och bara gömma sig i resten av sitt liv? Jo, i det stadiet är jag i nu.

För övrigt när jag började att promenera och även jogga lite, efter 5 månaders uppehåll, kunde jag hålla samma takt på 6-7 km som när jag var bra (bättre) tränad! Var väl bara väldigt ömm i muskler och leder där.

Vågar jag mig på ett lätt styrkepass ikväll tro? Halsen var lite stickig men inte ond i morse när jag vaknade sen har jag inte känt av den alls. Maken är borta ett par timmar och jag har bara ett barn att lägga ikväll. Är träningssugen så det hade passat bra ikväll :D

Jag är benhård på att om jag känner nåt i halsen så tränar jag inte. Kvarvarande hosta och snorighet bryr jag mig inte om, men har jag sjukdomskänsla i halsen så vilar jag.

Som nu.

Fett bitter.

Jag är benhård på att om jag känner nåt i halsen så tränar jag inte. Kvarvarande hosta och snorighet bryr jag mig inte om, men har jag sjukdomskänsla i halsen så vilar jag.

Som nu.

Fett bitter.

Glädjedödare.....:p

Jag har ju faktiskt sagt att jag ska ha en lugn kväll ikväll. Bara rida och lägga barn. Borde nog köra på det faktiskt.

Vi kan vara bittra tillsammans! Mitt halsont övergick raskt till förkylning, feber och allmän slag-i-huvudet-känsla. Fick ställa in allt i helgen och det mesta nu i veckan. Orkade åka ner till apoteket och köpa nässpray men nu är det soffläge och jag läser varenda buketråd bara för att ha något att göra.

Men solen skiner i alla fall :p

Jag försöker att peppa för att ta mig ut på en promenad senare. Min psykiska ohälsa som börjat ge sig tillkänna, hjälps bäst av motion och min rygg som börjat krångla igen mår också bra av det. Ni vet dock den här med att man bara vill dra täcket över huvudet och bara gömma sig i resten av sitt liv? Jo, i det stadiet är jag i nu.

För övrigt när jag började att promenera och även jogga lite, efter 5 månaders uppehåll, kunde jag hålla samma takt på 6-7 km som när jag var bra (bättre) tränad! Var väl bara väldigt ömm i muskler och leder där.

Skickar lite pepp! Ta en promenad för oss stackare som är sjuka och inte får höja pulsen :p

Sa passande att jag bestammer mig for att aterkomma till traden dagen innan jag ska aka pa semester och i samma stund som jag sitter och mumsar pa kanelbullar och vaniljlatte... Beachigt varre!

Na, men det ar faktiskt sa har att jag pa senaste har bytt jobb och darfor fatt betydligt mycket mer tid till saker sasom traning och Buke. Dock kan jag inte pasta att jag har tranat sa mycket mer for det, aven om tanken har funnits dar. Istallet har traningen aterigen blivit ett litet onodigt ont, och jag behover ta mig ur den har onda cirkeln av 'hittar pa ursakter att inte trana -> tranar mer sallan an jag borde -> traningen blir annu mer prestationsangest-laddad -> annu lattare att hitta pa ursakter att inte trana'.

Saa jag tankte att ni skulle fa hjalpa mig att komma igang lite. Fast inte forran pa mandag, nar jag ar tillbaka fran semestern. Sa lange tankte jag bara hanga har och lasa lite grann, svara pa vad ni andra fina beachisar har att saga och sa vidare. Kan vi saga sa? :D

@Kiwifrukt

För mig beror det på lite vad jag ska göra. Ska jag till stallet och och bara mocka kan jag skippa frukosten, ska jag rida också måste jag äta. När jag var duktig och sprang innan jobbet åt jag en frukt typ när jag hade sprungit, sen åt jag frukost på jobbet.

Hade jag varit du hade jag försökt hitta något litet jag kunde äta innan jag åkte, eller något som kan funka att äta i stallet (proteinbar kanske?), och äta ordentlig frukost när jag kom hem.

Det var så jag gjorde förra året. Alltså enbart släppte ut hästarna och mockade på mina utsläppsdagar, och åkte hem och åt frukost sen. Men eftersom det fanns folk som slogs om utsläppen då så blev det kanske max en gång i månaden för min del. Absolut max. Då funkar det ju att låta hästen få sin vilodag den dagen. Nu blir det en gång i veckan, och egentligen kan det ju vara lite skönt att rida på morgonen och slippa problemet med rusningstrafiken som jag annars alltid får ta hänsyn till om jag rider senare på dagen. Imorgon är första gången i alla fall, provar då med att bara äta något lätt och se hur lång tid det tar/hur mycket energi jag har. Känner jag att jag måste äta frukost innan får jag ju bita i det sura äpplet och tvinga mig att äta tidigare.

(Jag är medveten om att kroppen skulle ställa om sig/vänja sig om jag gick upp den tiden varje dag, som när jag får ett jobb. Men en morgon/vecka är inte tillräckligt för att den omställningen ska ske, och jag inser själv att jag knappast kommer börja gå upp den tiden varje dag, även när det är de andras tur att släppa ut hästarna, för att underlätta den enda morgonen. ;))

Idag provade jag att jogga med ponnyn. En sak som jag aldrig trodde att jag skulle tycka var negativt är att det inte finns några direkt korta rundor runt stallet. Det är den som tar 40 minuter, men underlaget är ganska kasst där, och så är det minirundan precis vid stallet som tar 20, annars tar alla minst en timme. Jag kan sakna att ha en runda som man kan ta om man har bråttom, eller som idag, vill prova att jogga.

Det blev i alla fall den där 40-minuters rundan, men stora delar av den är på en brant stig som är snorhal, så det var inte mycket av sträckan som vi kunde springa på ändå. Hur ser ni på att springa på asfalt? För hästen alltså? För det är inte mycket av vägen som inte är antingen asfalt eller den där slipperstigen. Jag skulle egentligen inte ens kalla det här jogg, för vi gick 90% av tiden, men nu har jag i alla fall testat, och tänkte prova igen vid något annat tillfälle.

Bara för att jag tänkte tanken om träBing idag så började jag känna mig sjuk på riktigt under em...blä :yuck:

Blev en ridtur med träning med hästen och hunden som sällskap :) Sen tog jag en dusch med dottern och nattade henne. Nu sitter jag i soffan med en kopp te och väntar på att maken ska komma hem.

14560069_10207421436401062_8844611777239285616_o.jpg

Idag blev det en hyfsat lugn dag; 2,2 km stadspromenad med ca 31 kg barn i syskonvagnen som väger 21 kg :up: Imorgon planerar jag att cykla eller power walka på gårdsplanen medan yngsta sonen sover i vagnen. Känns liksom lite onödigt att åka in till stan för något jag kan göra hemma, även om det blir lite bökigt. Att gå på promenad är uteslutet för då måste jag stänga in katterna först för annars följer de med.

Dagens stallaktivitet blev 40 minuters ridning i alla tre gångarterna. Blåser kräksmycket här, så det blev den rundan som är minst utsatt för vinden. Bra val, för där det var lä var det faktiskt riktigt varmt och skönt.

Jag har en fundering till er som brukar träna/göra någon form av aktivitet direkt på morgonen. Äter ni frukost innan? I och med att jag pluggar på distans nu, så ställer jag aldrig alarm, utan sover tills jag vaknar och äter frukost därefter, vilket är runt nio. Sällan senare än så. Har jättesvårt för att äta tidigt på morgonen, om jag exempelvis ska tävla, då får jag tvinga i mig vid sex-tiden, och det är som sagt svårt. Nu kommer vi ha fasta dagar i vinter där vi har in- och utsläpp (förra året hade man ett visst antal pass/månad, men man tog de pass som passade en bäst, och i och med att en i stallet gärna tar mornar och en annan jobbade skift och ville ha mornar när hon jobbat natt, blev det mest kvällar för min del, inte mig emot). Nu kommer jag behöva ta utsläpp, och det är inte försvarbart när jag har så långt att åka att köra den sträckan en gång till senare på dagen för att rida, utan jag måste nästan rida direkt på morgonen.
Jag är sjukligt morgontrött. Därför funderar jag på om jag "överlever" att åka till stallet direkt, rida och sen åka hem och äta frukost? För att på så sätt få sova lite längre. Räknar med att jag kommer vara hemma (efter att ha ridit en normal runda, mockat och släppt ut alla hästar) runt 10-tiden, alltså drygt en timme senare än jag brukar äta frukost. Någon skillnad på att exempelvis rida ett pass i paddocken, jämfört med att "bara" rida ut?
Det händer att jag åker jättetidiga bussen till jobbet, och springer en del av vägen. Då tar jag en kopp kaffe hemma och äter frukost på jobbet. Ska jag göra något aktivt på morgonen och inte har bråttom efteråt äter jag helst innan. Om det finns något som funkar för dig att ha med (är det lättare med något som är förpackat, typ en knäckesandwich?) så låter ju det som en bra idé, då kan du äta om du känner att det behövs och annars sikta på frukost hemma.

Igår lyckades jag för första gången i mitt trettioåriga liv gå armgång utan att trilla ner! Var med några kollegor och körde hinderbanan vid skidstadion.
Idag har jag transportsprungit lite, och imorgon ska jag rida en sväng.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka