Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår (väldigt grova) plan är att stanna här i Aus tom november (1 år), sen åker vi vidare till NZ på ett tre månaders turistvisum och sen ev en sväng i Asien om vi har pengar kvar:) @zassoo

Vi har inte bestämt än hur vi gör i Whitsundays @Queen! Vi kommer antagligen ta typ båttaxi ut till någon remote strand och tälta en natt, men vi funderar på att ta en dagstur med Whitehaven beach och snorkling också.. Vi får se! Vad kul att du gillade det:up:

--------------------------

Så typ kanske 40 min yoga i morse! Underbart! Sen en kort biltur (1 h) till vackra Carmila Beach, gratis camping precis vid stranden:love: Så här spenderar vi dagen med att träffa lite nya människor, läsa, promenera etc. Liite rädd för att bada, nu har vi kommit så pass långt upp att det finns krokodiler (och saltvattenskrokodilerna är de riktigt stora bestarna)... + då ev stingers med, men det är iaf inte säsong för de nu. Och hajar såklart. Men den risken är väl iaf gansks liten;) Tur att det är väldigt behagliga 25 grader med svalkande bris så man inte känner nåt trängande behov av ett simtur:D

Jag vrålar rakt ut här. JAG FICK LÄGENHETEN I GÖTEBORG!!!!!!!!!!!
Tårarna bara samlas i ögonen, fy fan vad härligt, fy fan vad skönt, fy fan vad jag behövde det här!!!!

Så nu ska jag säga upp min lägenhet innan maj är slut. Det blir dubbla hyror i två månader om jag inte lyckas bli av med den här i förtid men vad fan gör det?! :bump: :bump: :bump:

Meh! Va sur jag blir när jag hittar min lunch jag gjorde igår kväll runt 20.00 framme på köksbordet. Jag är verkligen inte den som är känslig, dock är jag livrädd för räkor som legat framme för länge. Nu står den i kylskåpet igen. Vågar jag äta den sen eller ska jag skippa den? :(

Idag ska jag på en promenad med en kompis och jag börjar känna att jag är trött på all skit jag äter. Jag skulle vilja gå ner ett par kilo och äta mer hälsosamt. Tror det snart är dags att ta tag i det!

Jag får ångest bara jag tänker på senaste veckan, har inte tränat en enda gång och maten har varit katastrof! Förvisso har jag en förkylning som vägrar bryta ut ordentligt, men det känns bara som en dålig undanflykt egentligen. Sanningen är väl mer att jag blir lite lat och bekväm när jag känner mig stressad, och nu när jag äntligen hittat ett stall att hålla på i igen så gör jag ju så mycket hellre det, än att träna. Och det är okej att vara i stallet, men man behöver inte käka pizza och choklad efteråt. :banghead: Ska ta mig i kragen när det gäller maten de sista dagarna innan helgen, för i helgen blir det fest i två dagar, inplanerat sedan länge. Och nästa vecka, när jag förhoppningsvis är helt frisk, är det dags att plocka upp promenader och gym igen!

Oooooch jag ska spendera heeeela eftermiddagen i stallet! :D

Här blev det 90 minuters utritt igår tillsammans med medryttaren, och jag lyckades faktiskt reducera tiden jag behövde använda apostlahästarna till kanske 10 minuter jämfört med 45 förra gången. Hästen sköter sig jättebra i skogen, och kunde till och med gå först (eftersom hon annars alltid är minst brukar hon gå sist i vanliga fall för att inte riskera att bli eh.... översprungen av de större hästarna), men fortsätter bråka i trafiken. Märktes dessutom ganska tydligt igår att hon inte är rädd, utan bara tar detta som ett utmärkt tillfälle att testa och tramsa, för när jag lyckades parera henne hanterade hon det bra. Det läskiga är att hon kastar sig ut i vägen istället för ner i diket (hon kastar sig alltså mot det som är "farligt" i hennes ögon, inte bort från det som man kan tycka borde vara naturligt för henne), och det är inte en trevlig upplevelse. Suck, häst.

På kvällen blev det den vanliga rundan för egen maskin. Nöjd både med att jag tog mig ut trots regn på kvällen och att jag åt middag trots att det var en maträtt jag på riktigt har svårt för.

Jag vrålar rakt ut här. JAG FICK LÄGENHETEN I GÖTEBORG!!!!!!!!!!!
Tårarna bara samlas i ögonen, fy fan vad härligt, fy fan vad skönt, fy fan vad jag behövde det här!!!!

Så nu ska jag säga upp min lägenhet innan maj är slut. Det blir dubbla hyror i två månader om jag inte lyckas bli av med den här i förtid men vad fan gör det?! :bump: :bump: :bump:
Stort grattis!

@snow Imponerande resultat! Bra jobbat! Hur länge har du hållit på med löpningen? Tar det lång tid att bli så snabb och uthållig för dig eller har du det liksom i dig?

Jag har för mig att du bor i en stad väldigt nära min. Jag och min sambo kan alltid bistå som hundvakter om det skulle behövas. Men jag tror, liksom många andra, att det här är ett icke-problem för dina föräldrar. Det är också ett icke-problem rent generellt, för det är ett problem som enkelt kan lösas på många olika sätt, medan din sjukdom inte kan det. Så att brist på hundvakt skulle vara ett argument till att du inte skulle kunna bli inlagd håller inte.
Åh, vad du är gullig, alltså buke måste vara världens bästa forum med världens bästa folk :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 991
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar