@Trollunge Ja, när man läser vad jag skriver förstår jag att man kanske tänker som så att inläggning är enda alternativet och skulle det gälla någon annan skulle jag nog också tänka så. Men vikten är inte farligt låg än, det är mest det andra som är ett problem. Visst, jag har en ganska stor undervikt men det är inte så att jag är döende pga vikten. Och eftersom jag är envis som en åsna och verkligen inte vill gå upp i vikt och inte vill vara inlagd så kommer jag inte gå med på det om det inte händer något akut som gör det livsfarligt att inte vara på sjukhus eller att de säger att de kommer sätta LPT på mig om jag inte går med på inläggning. För jag vägrar att bli inlagd på LPT igen, säger dom att alternativet är LPT så kommer jag gå med på inläggning för LPT är bland det värsta jag varit med om.
Jag har ju dessutom en liten hund att ta hand om och det blir så mycket krångel för mina föräldrar när dom måste ha honom när dom jobbar, ingen av dom kan egentligen gå ifrån men ibland kan mamma lösa det någon enstaka dag.
Tack för omtanken i alla fall
Jo @Qelina, du är döende pga din låga vikt. Det är den som gör din kropp sjuk och dålig. Även om du har vägt mindre än du gör nu så är din kropp sjuk och trött.
Även om du vägt mindre än du gör nu så betyder inte det att du kommer klara väga så lite igen.
Du måste äta mer, för att överleva.
Kram!