Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag är lite nedstämd idag. Efter alla rapporter senaste dagarna om den stora risken att bli bärare av multiresistenta bakterier vid resor till Asien är jag inte alls lika pepp på resan.....
Åh, jag är lite nedstämd idag. Efter alla rapporter senaste dagarna om den stora risken att bli bärare av multiresistenta bakterier vid resor till Asien är jag inte alls lika pepp på resan.....
Åh. Men du! Jag har ingen koll alls på det där. Men är det något som kommit nu?
Jag oroar mig ju sällan för sånt, och hade nog åkt iväg lika glatt ändå, men ibland är det la bra att vara lite försiktig kanske.
Hoppas ni kan finna glädje i att åka ändå och slipper ställa in resan.
Kram!
Det publicerades en ny studie från Finland om ämnet i dagarna och därför är uppståndelsen stor. Man har ju länge vetat att multiresistenta bakterier är väldigt utbredda i Asien, men studien (som ändå innehöll 450 pers!) visar att väldigt många, ungefär 30-50% av alla resenärer till Asien (lite beroende på område) bär på ESBL-bakterier när de kommer hem. Jämfört med 1% innan resan. Helt sjukt. Känns som att risken är så hög att jag i princip måste välja mellan att resa och för alltid leva med multiresistenta bakterier med ett kanske kortare liv som följd.
Känns dock otänkbart att ställa in resan, vi har betalt så mycket redan, men det tog verkligen bort mycket av glädjen
(Taggar dig också @zassoo)
Men fy, vilket skit!
Förstår om det inte känns så roligt...
Jag för min del är förmodligen mer naiv än jag bör, men jag hade inte oroat mig. Jag kanske borde göra det med tanke på mina någorlunda många resor till just Asien, men näe, jag kommer inte sluta resa dit.
Grymt @snow! och bra jobbat @Praeterea med träningen
@Sleepan Hur långt är det loppet du ska springa?
Jag blir inspirerad av er som springer lopp, någon gång ska jag ta och göra en 5K, men jag sätter sån galen press på mig om det är något som ens liknar tävlingsförhållanden
@cherie Låter sjukt läskigt, förstår att du blir orolig...
@Sleepan Haha, det är ju aslångt. Så lång har jag aldrig sprungit