Beach 2015, del 3

Åh vad skönt det låter att inte ha dessa tankar jag har. Jag glömmer ibland att inte alla tänker kring mat och träning och vikt så som jag gör. Det känns liksom som det normala fast jag vet att det är en sjukdom. Nu behöver jag inte oroa mig för att du mår dåligt på samma sätt som jag trodde och det känns bra. Fast jag inte känner de flesta i tråden på riktigt så bryr jag mig jätte mycket om alla.

Det låter väldigt fint, den tanken, i alla fall. Det är bra att vara vaksam och ro om varandra, hellre för mycket än för lite!

Kul att det gick så bra på rallylydnanden! Vet hur kul det är när det rullar på :)

Fy tusan gånger två här! Fy tusan vilken solbränna jag fått idag, och fy tusan vilket tungt pass jag körde på gymmet nu ikväll! Kroppen kändes sådär solseg och benen var blytunga, så det var verkligen pannbensträning idag. Gång på gång tvingade jag mig själv att inte tänka på hur jobbigt det var och varför, och efter 75 långa minuter hade jag äntligen tagit mig igenom gympasset som planerat. La till 10 Renegade Man Makers och 2 minuter plankan på slutet bara för att verkligen trötta ut mig, och nu är jag sluuut! God natt!

Ursäkta att jag bara klagar hela tiden, men helskotta vad ont jag hade när jag vaknade i morse... :( Kändes som att jag hade varit i slagsmål :p Är dessutom himla onöjd med att jag måste hålla mig till flytande föda ett par dagar - jag som älskar att äta mat! Mycket otillfredsställande. Men det är förhoppningsvis värt det i slutändan.

Ursäkta att jag bara klagar hela tiden, men helskotta vad ont jag hade när jag vaknade i morse... :( Kändes som att jag hade varit i slagsmål :p Är dessutom himla onöjd med att jag måste hålla mig till flytande föda ett par dagar - jag som älskar att äta mat! Mycket otillfredsställande. Men det är förhoppningsvis värt det i slutändan.

Usch, din stackare! Jobbigt både att ha ont och att inte kunna äta ordentligt! :( krya på dig!

Denna veckans träning har varit två pass crossfit! :) Idag ska jag försöka tvinga mig ut och springa (Göteborgsvarvet närmar sig lite för snabbt...) och sen blir det packning och häng med vänner.

Imorgon åker vi till Seoul!!! :D

Men hur vet man om man är för sjuk för att springa? Jag är ju inte sjuk fysiskt bara för att jag har x antal kilos undervikt, det skulle vara annorlunda om jag vore sjuk liksom. Och om jag skulle sluta, hur gör man? För det är ju en vana jag har, och jag är väldigt bunden till mina vanor och har svårt för förändringar. Jag springer av friska skäl men det finns alltid något sjukt i allt jag gör och den delen låter mig inte bara sluta helt plötsligt utan giltig orsak. Och om jag slutar springa så är det som att jag håller med alla runt mig om att jag är sjuk och då blir de mer oroade för de vet att jag springer och om jag slutar måste det bero på något. Och jag vill inte göra dom mer oroade och jag vill inte ge anorexin den här delen av mitt liv. Jag vill springa och hålla fast vid mina friska aktiviteter.

Har du mens?

Har du normala blodvärden?

Är du smärtfri i kroppen?

Va dålig jag är på att uppdatera :)

Går bättre och bättre med maten men jag har sånt sötsug på em så det kämpar jag med genom att dricka mycket vatten, ta en frukt och hålla mig sysselsatt (borde inte va svårt med en 3åring, en 7 veckors, stort hus och en hög med djur :p). Vikten har väl minskat med 1,5kg bara med midjemåttet har minskat med 5cm på 4 veckor så nåt resultat får jag iallafall.

Har börjat med lite styrkeövningar för att få tillbaka styrka i mage och rygg efter graviditeten. Har sprungit två små turer senaste veckan, börjat rida igen och går promenader varje dag :) Så jag håller igång iallafall.

Aktiv dag igår, då hann jag med 45 min styrketräning på morgonen och därefter 16 km löpning på kvällen. Idag äter jag en massa tårta följt av middag på Kinarestaurang för att fira en kollega som disputerade (tog sin doktorsexamen) idag. Längtar faktiskt lite tills det är min tur (om sisådär två år...), att äntligen få fira sina studieresultat efter 10 (!!!!) års högskolestudier. Jisses vad välutbildad jag är.

Har kollat på en mtb... Beslutsångest!!:crazy::D Sambon har en som jag brukar låna, men det är ju roligare att cykla tillsammans. Velar hit och dit mellan två relativt lika modeller där den ena har lite bättre växlar och framgaffel men är lite dyrare.

I helgen hoppas jag att min favoritrunda har tinat fram hjälpligt. Så fina stigar på den!

Har du mens?

Har du normala blodvärden?

Är du smärtfri i kroppen?

Ingen mens på 8 år och innan dess oregelbunden pga hård träning i ett par år. De som tycker jag rör mig mycket nu skulle storkna om de hörde hur mycket jag brukade träna under mina aktiva år.

Blodvärdena var bra nu senast förutom sköldkörteln där ena värdet var för högt och det andra för lågt så antingen innebär det att sköldkörteln är påverkad för att jag är i svältläge eller att det är Litiumet som krånglat till det. Väntar på svar från läkaren om det värdet och om jag ska börja medicinera mot det med Levaxin, tog nya prover förra veckan igen för att se om det blivit bättre eller sämre. Tror värdena blivit sämre pga Litiumet eftersom problemet kom nu i samband med insättningen av medicinen och att det inte beror på maten just den här gången faktiskt. Jag är livrädd för låga värden på sköldkörteln för det brukar ge viktuppgång vilket jag ju inte vill...

Smärtfri? Nej verkligen inte, har ont på massor av ställen, men allt blir inte bättre av att vila vilket sjukgymnasten sa till mig.

Men jag förstår vad du menar och att du vill få mig att tänka till. Jag tänker inte ens på att det betyder något att jag inte har mens eftersom jag inte haft det på 8 år. För mig är det inte en del av vardagen längre men det är ju ett tecken på att något kanske inte står rätt till när man inte har den.

Två timmar ridning idag på förmiddagen med fin häst som efter mycket om och men faktiskt betedde sig som en normal, vuxen häst och gick på som hon skulle. Dessa bebishästar. :p

Stackare! Krya på dig @zassoo. Och jag hade önskat att du skulle skriva att det var helt smärtfritt och lugnt, jag måste nämligen operera ut en av mina men jag draaaar lite på det. :angel:

Stackare! Krya på dig @zassoo. Och jag hade önskat att du skulle skriva att det var helt smärtfritt och lugnt, jag måste nämligen operera ut en av mina men jag draaaar lite på det. :angel:

Tack :) Jag har också dragit på det länge men nu var det dags. Själva utdragningen gjorde inte ont, bara lite jobbigt för käkarna att gapa så mycket :p Det är nu efteråt det gör ont, men med maxdos ipren+alvedon är det helt klart hanterbart. Har du också problem pga tanden?

Dagens träning fick bli en kort promenad med en del utfallssteg imorse och sen springa upp och ner till tvättstugan resten av dagen. Bor ändå på tredje våningen så några kalorier har jag nog bränt ändå :p.

Tack :) Jag har också dragit på det länge men nu var det dags. Själva utdragningen gjorde inte ont, bara lite jobbigt för käkarna att gapa så mycket :p Det är nu efteråt det gör ont, men med maxdos ipren+alvedon är det helt klart hanterbart. Har du också problem pga tanden?

Det är mest smärtan efteråt jag är rädd för. Jag blir så gnällig när jag har ont, speciellt om jag inte kan äta ordentligt, haha. Ja, min ena växer åt fel håll. Så den klämmer på alla andra tänder och eftersom den ändå punkterat tandköttet så ramlar det ner mat ibland och ja, blir jäkligt infekterat helt enkelt :crazy:

Det är mest smärtan efteråt jag är rädd för. Jag blir så gnällig när jag har ont, speciellt om jag inte kan äta ordentligt, haha. Ja, min ena växer åt fel håll. Så den klämmer på alla andra tänder och eftersom den ändå punkterat tandköttet så ramlar det ner mat ibland och ja, blir jäkligt infekterat helt enkelt :crazy:

Usch vad jobbigt, förstår att den behöver plockas ut! :crazy: Jag mår inte heller bra av att inte kunna äta ordentligt, var rena turen att jag inte har något schemalagt på mina kurser resten av veckan...

Hade tänkt träna nu ikväll, men vet inte om jag hinner eftersom jag precis fick en intervju inbokad till i morgon bitti. Magen fick sig åtminstone en genomkörare tidigare idag när jag red en häst som inte var helt lätt att sitta på, musklerna var helt slut efteråt, haha.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 625
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar