Beach 2015, del 3

3 timmar är väldigt mycket att gå dagligen. Rekommendationen brukat vara att röra på sig 30 min/dag för hälsans skull. Jag brukar tycka att hundar bör få nån timmes promenad per dag gällande sällskapsraser (dit din hör), vet många som tycker det är mycket.
Din hund är ju van att gå mycket så om du plötsligt skulle dra ner till max 60 min skulle han kanske bli rastlös till en början, men vänja sig vid det utan att må dåligt. Minskar du långsamt (vilket jag antar för din egen skull) lär han inte reagera.

Läkerol innehåller typ inget alls, inte blir du tjock av det.

(Men du... du skulle inte bli tjock om du hade ätit 10 kanelbullar en dag heller. Dels för att en dag inte gör så mycket till eller från, dels för att du kan gå upp rätt rejält i vikt utan att nån skulle tycka du är tjock. Men nej, 10 Läkerol går du inte upp av).

Aktiv dag idag. 2 timmars ridning i fina, fina vädret (gäller att passa på, det ska tydligen bli bajsväder till helgen) och sen 5,5 kilometer powerwalk efter det, och nästan hela rundan var faktiskt i dagsljus. Dessutom har jag kört med hästtransport för första gången i mitt liv idag, visserligen endast innehållande höbalar och inget som lever, men det var ett stort steg för mig som varit lite smått livrädd för att prova. (Fråga mig inte hur jag har kunnat undvika det när jag har haft körkort sen -08 och har haft häst hela den tiden, men vi har väl helt enkelt åkt väldigt lite...)

Alltså, jag känner mig rätt nöjd med min dag faktiskt. Jobbade 8-16, åkte tillbaka till hemstaden och bytte om lite snabbt, cyklade iväg till gymmet och fick massage. Satt sedan i relaxen, läste "Runners" och åt vindruvor i 40 min :angel: Bytte om till träningskläder och sprang livet ur mig på löpbandet, för att sedan vara med på en timmes piloxing. Det var helt okej men min koordination är seriöst sämre än en ettårings, så jag kommer nog inte vara med igen. Det ger mig inte tillräckligt mycket i förhållande till tidsåtgången så känns roligare att lägga den tiden på något annat. Jag behöver konkreta saker. Som en skivstång. Eller en hantel. Inte vifta med en fot där, en arm där och så ska man dra in magen, spänna rumpan, röra sig med energin OCH SÅ FÅR MAN INTE GLÖMMA HÖFTEN OCKSÅ. Och jag känner mest att fot + ben i kombinerad rörelse räcker utmärkt :angel:

Avslutade sedan med 15 min armträning. Så blev väl ca 1 h 45 min träning. + att jag cyklade till och från gymmet på min traktorcykel. Känner mig pigg och fräsch :bump:

Och åt jättegod mat idag :love:
Frukost: Två kokta ägg och en näve cashewnötter
Lunch: Potatis och torsk med äggsås och rejält med sallad. Drack julmust till, haha. Vi har kvar ett helt 6-pack minijulmustar från i julas :o
Mellanmål: Äpple (insåg dock att jag blir sjukt hungrig av att äta äpple, någon mer än jag??)
Mellanmål2: Vindruvor och en banan
Mellanmål3: Ananasstavar och en bit ost

Frågan är som får bli middag... Har ätit ganska många mellanmål under eftermiddagen eftersom jag inte haft tid att äta något större. Får kanske bli kräm och mjölk? :d

Alltså, jag känner mig rätt nöjd med min dag faktiskt. Jobbade 8-16, åkte tillbaka till hemstaden och bytte om lite snabbt, cyklade iväg till gymmet och fick massage. Satt sedan i relaxen, läste "Runners" och åt vindruvor i 40 min :angel: Bytte om till träningskläder och sprang livet ur mig på löpbandet, för att sedan vara med på en timmes piloxing. Det var helt okej men min koordination är seriöst sämre än en ettårings, så jag kommer nog inte vara med igen. Det ger mig inte tillräckligt mycket i förhållande till tidsåtgången så känns roligare att lägga den tiden på något annat. Jag behöver konkreta saker. Som en skivstång. Eller en hantel. Inte vifta med en fot där, en arm där och så ska man dra in magen, spänna rumpan, röra sig med energin OCH SÅ FÅR MAN INTE GLÖMMA HÖFTEN OCKSÅ. Och jag känner mest att fot + ben i kombinerad rörelse räcker utmärkt :angel:

Avslutade sedan med 15 min armträning. Så blev väl ca 1 h 45 min träning. + att jag cyklade till och från gymmet på min traktorcykel. Känner mig pigg och fräsch :bump:

Lunch: Potatis och torsk med äggsås och rejält med sallad. Drack julmust till, haha. Vi har kvar ett helt 6-pack minijulmustar från i julas :o
Mellanmål: Äpple (insåg dock att jag blir sjukt hungrig av att äta äpple, någon mer än jag??)

Frågan är som får bli middag... Har ätit ganska många mellanmål under eftermiddagen eftersom jag inte haft tid att äta något större. Får kanske bli kräm och mjölk? :d
Jag läste "15 minuter armhävning" och undrade hur i helvete du orkade armhäva så länge i sträck :rofl:
Lät dock som en himla trevlig dag, när jag väl upptäckte min felläsning :D

Känner igen mig i det där med koordinationen. Det gör att det blir assvårt för mig att hänga med i våra gruppträningar i skolan nu. Man ska göra steg hit och steg dit, olika kombinationer och sen börja vifta med armarna och när jag väl fattat är det dags att byta till nästa grej. Hopplöst. Men det är väl bara att bita ihop och köra på, det ska tydligen bli bättre med tiden.
Vill också prova piloxing! Det låter spännande!

Jag läste "15 minuter armhävning" och undrade hur i helvete du orkade armhäva så länge i sträck :rofl:
Lät dock som en himla trevlig dag, när jag väl upptäckte min felläsning :D

Känner igen mig i det där med koordinationen. Det gör att det blir assvårt för mig att hänga med i våra gruppträningar i skolan nu. Man ska göra steg hit och steg dit, olika kombinationer och sen börja vifta med armarna och när jag väl fattat är det dags att byta till nästa grej. Hopplöst. Men det är väl bara att bita ihop och köra på, det ska tydligen bli bättre med tiden.
Vill också prova piloxing! Det låter spännande!

Ja, alltså det var rätt högt tempo på piloxingen, och jag är superberoende av att försöka spegla ledaren - så när denne kör "1-2-3-4-5-6-7-8 Å NU GÖR NI PLIÉ 1-2-3-4-5-6-7-8 OCH NU GÖR NI BLAHABLAHA 1-2-3-4-5-6-7-8 OCH SÅ PLIÉ IGEN!" så blir det mest "alltså va? JAG ÄR INTE ENS KLAR MED DEN FÖRSTA HALLÅ!". Så står jag där och viftar lite halvhjärtat för att åtminstone göra något. Jag menar, att lyfta höger ben samtidigt som man lyfter armarna är faktiskt fysiskt omöjligt :mad:

@Qelina, om du har instagram vill jag tipsa om en tjej som heter Sophiaajansson där. Hon har gjort dem resa du kämpar för. Väldigt inspirerande!

Kram

Ja, alltså det var rätt högt tempo på piloxingen, och jag är superberoende av att försöka spegla ledaren - så när denne kör "1-2-3-4-5-6-7-8 Å NU GÖR NI PLIÉ 1-2-3-4-5-6-7-8 OCH NU GÖR NI BLAHABLAHA 1-2-3-4-5-6-7-8 OCH SÅ PLIÉ IGEN!" så blir det mest "alltså va? JAG ÄR INTE ENS KLAR MED DEN FÖRSTA HALLÅ!". Så står jag där och viftar lite halvhjärtat för att åtminstone göra något. Jag menar, att lyfta höger ben samtidigt som man lyfter armarna är faktiskt fysiskt omöjligt :mad:
Haha ja men exakt så!
Jag har ett knep: först köra bara det som görs med benen, sen lägga till armarna när benen vet hur man gör. Det är inte alltid man hinner få med några armar alls dock :angel:

Ska sätta ihop ett eget sånt där träningspass sen. Det kan ju bli... intressant :angel:

Kört mitt andra Crossfitpass sen jag var sjuk och det var sååå kul! :D
Klättrade i rep och insåg att jag kunde. Haha.
Gjorde 180 armhävningar dessutom. Mestadels på knä och mot låda. Så jävla jobbigt! :D

Imorn blir en bra dag med skytte på jobbet och sen MRL. Crossfit på fredag och på lördag åker jag och sambon på SPA!! :love:
Så jävla fint.

Haha ja men exakt så!
Jag har ett knep: först köra bara det som görs med benen, sen lägga till armarna när benen vet hur man gör. Det är inte alltid man hinner få med några armar alls dock :angel:

Ska sätta ihop ett eget sånt där träningspass sen. Det kan ju bli... intressant :angel:

Jag körde bara benen hela passet tror jag, han aldrig komma till läget då jag skulle använda armarna. På en hel timme :angel:

Idag har varit än fin dag. En kort stund på gymmet före lunch, hoppade över benen pga hade inte riktigt tid och det är den tråkiga delen. Lastade på mer vikter i alla maskiner i sista setet och kände mig stark. Sedan tog jag en kort promenad innan jag skulle in till stan och träffa en tjej och prata lite jobb. Väldigt trevligt och jag drack cappuccino, vilket var himmelskt gott, jag har nog inte druckit kaffe på månader. Sedan blev det en till promenad nu på kvällen, promenerade genom den vräkiga delen av stan eftersom de har belysning och inte så mycket trafik, men lite tråkigt område att promenera i för det är mest höga murar överallt.

Kört mitt andra Crossfitpass sen jag var sjuk och det var sååå kul! :D
Klättrade i rep och insåg att jag kunde. Haha.
Gjorde 180 armhävningar dessutom. Mestadels på knä och mot låda. Så jävla jobbigt! :D

Imorn blir en bra dag med skytte på jobbet och sen MRL. Crossfit på fredag och på lördag åker jag och sambon på SPA!! :love:
Så jävla fint.

Haha låter sjukt jobbigt.
Åh skytte som är så kul (och läskigt)! Spa låter inte helt fel det heller :)

Haha låter sjukt jobbigt.
Åh skytte som är så kul (och läskigt)! Spa låter inte helt fel det heller :)

Det var stört jobbigt. Haha. Inte 180 i ett streck, som tur väl var. Utan lite repklättring under tiden med ;)

Ja, skytte är fantastiskt!
Tyckte det var jätteotäckt från början, men nu är det kul! Dock inte skjutit på evigheter, så det är välbehövligt! :)

3 x igenkänning i ditt inlägg!

1) Jag har ungefär samma koordinationsförmåga som du och skippar pass som t.ex. Body Attack och Body Combat på grund av detta. Jag tycker liksom att en av de mest basic aerobics-övningarna (vet inte hur jag ska beskriva den, men jag har i alla fall förstått att det är en av grundövningarna), som ingår i Metafit ibland, är som att dansa salsa baklänges med ögonbindel typ. Sjukt svårt!

2) Jag blir också ofta hungrig av äpple. Min mamma sa alltid att man blev det när jag var yngre men jag vägrade tro på henne. På äldre dar har jag dock börjat inse att det nog stämmer. Jag kan tänka mig att det beror på att det innehåller väldigt mycket socker, så det blir liksom att blodsockret höjs enormt i typ 10 minuter innan det sjunker igen och man känner sig hungrigare än innan. Har dock absolut ingen vetenskap eller fakta att backa upp detta med, så ta mig inte på orden haha!

3) Jag känner mig också pigg och fräsch :D

Såg förresten en mycket bekant video i As Seen Through Horses' Ears nyss... Snyggt jobbat! :D

Lyckat självständigt gympass i förrgår, dunderlyckat självständigt gympass igår och lyckat PT-pass idag. Mjo, jag tror jag förtjänar en chokladmuffin ikväll och en vilodag imorgon :D

1) Jag har ungefär samma koordinationsförmåga som du och skippar pass som t.ex. Body Attack och Body Combat på grund av detta. Jag tycker liksom att en av de mest basic aerobics-övningarna (vet inte hur jag ska beskriva den, men jag har i alla fall förstått att det är en av grundövningarna), som ingår i Metafit ibland, är som att dansa salsa baklänges med ögonbindel typ. Sjukt svårt!

2) Jag blir också ofta hungrig av äpple. Min mamma sa alltid att man blev det när jag var yngre men jag vägrade tro på henne. På äldre dar har jag dock börjat inse att det nog stämmer. Jag kan tänka mig att det beror på att det innehåller väldigt mycket socker, så det blir liksom att blodsockret höjs enormt i typ 10 minuter innan det sjunker igen och man känner sig hungrigare än innan. Har dock absolut ingen vetenskap eller fakta att backa upp detta med, så ta mig inte på orden haha!

Såg förresten en mycket bekant video i As Seen Through Horses' Ears nyss... Snyggt jobbat! :D

Jag har också rätt kass koordinationsförmåga och kommer att fortsätta att undvika aerobics och liknande, men jag tycker att det är vansinnigt kul att slåss så Body Combat brukar funka alldeles finfint :D

Jag har ju sysslat en del med både kampsport och ridning och där funkar det ju uppenbarligen också så kanske är något selektivt, ju roligare desto bättre koordination O_o

Men typ ananas och vindruvor innehåller ju ännu mer socker - men de blir jag snarare mätt av!? Alltså jag skämtar inte när jag säger att jag drabbas av akut superhunger så fort jag ätit ett äpple :nailbiting:

Hehe, jag har bestämt mig för att försöka filma åtminstone en ridtur i veckan :angel:

Idag har jag haft ett mentalt KRIG :nailbiting:

Jag har annars jättesvårt för att gå upp "i tid". Det blir som ett tvångsmässigt beteende att jag dels måste sova det absolut längsta som går (vet jag att jag kan ta mig från sängläge till jobbet på 15 min om jag skyndar mig så går jag helt enkelt upp 15 min innan jag är på jobbet). Har även problem med att vakna några minuter innan klockan ringer, jag hatar det! Ställer jag klockan i god tid och vaknar av mig själv 4 min innan den ringer, så måste jag ställa om den helst 15-20 min och tvinga mig själv att sova en stund till.

Just idag vaknade jag 07.41, klockan stod på 07.45. Och jag har fasen lyckats kliva upp!!! :eek:

Idag har jag haft ett mentalt KRIG :nailbiting:

Jag har annars jättesvårt för att gå upp "i tid". Det blir som ett tvångsmässigt beteende att jag dels måste sova det absolut längsta som går (vet jag att jag kan ta mig från sängläge till jobbet på 15 min om jag skyndar mig så går jag helt enkelt upp 15 min innan jag är på jobbet). Har även problem med att vakna några minuter innan klockan ringer, jag hatar det! Ställer jag klockan i god tid och vaknar av mig själv 4 min innan den ringer, så måste jag ställa om den helst 15-20 min och tvinga mig själv att sova en stund till.

Just idag vaknade jag 07.41, klockan stod på 07.45. Och jag har fasen lyckats kliva upp!!! :eek:
Jag har sagt det förr till andra, du får också höra det ;) - testa en sovapp! Min registrerar min andning och väcker mig inom ett visst tidsspann och när jag inte är i djupsömn. Började använda den för ett drygt år sedan och mitt allmänna välmående har blivit enormt mycket bättre sedan dess! :up:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 385
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar