@cili, Jag är redan arg innan jag ens läst vad nötterna på din skola hittat på nu. Säger som de andra, vill du och orkar så lyssnar vi gärna. Kram!
Jag vet vad som skett och tro mig: man blir förbannad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@cili, Jag är redan arg innan jag ens läst vad nötterna på din skola hittat på nu. Säger som de andra, vill du och orkar så lyssnar vi gärna. Kram!
Håller med! Ingen mer snö nu! Jag har sett till att få till ett par löppass redan nu i veckan ifall det blir kasst väder resten av veckan. Eventuellt springer jag en sväng på söndag om det är fint ute men annars har jag följt mina planer så det känns bra träningsmässigt. Men jag vill typ gråta om det kommer snö igen, det blir en smutsig och blöt vovve som måste tvättas efter varje promenad, jag har inga skor som är både helt vattentäta och varma (har gummistövlar dock och skor som tål snö men inte slask) och jag har inte råd att skaffa några nya just nu heller (det får bli till nästa säsong) och jag blir så deppig av mörker och slask.Idag har hästen vilodag, och jag vaknade upp med ett krånglande knä. Mitt högerknä har spökat sen en operation för åtta år sen, och det är liksom vardagsmat för mig nu, så det var en rätt otrevlig överraskning att det idag var vänsterknäet som bestämde sig för att krångla. Jag valde därför att hoppa över den planerade powerwalken för att inte göra det värre (känns peppar peppar redan lite bättre), men svinsurt eftersom vädret är amazing. Imorgon hotar de med snö, så jag är väl inte alltför pepp. Hästen hade dessutom gått fyra dagar på raken, så jag var mer eller mindre tvungen att låta henne vila dag. Det ska vara vår nu, ingen sabla snö!
Håller med! Ingen mer snö nu! Jag har sett till att få till ett par löppass redan nu i veckan ifall det blir kasst väder resten av veckan. Eventuellt springer jag en sväng på söndag om det är fint ute men annars har jag följt mina planer så det känns bra träningsmässigt. Men jag vill typ gråta om det kommer snö igen, det blir en smutsig och blöt vovve som måste tvättas efter varje promenad, jag har inga skor som är både helt vattentäta och varma (har gummistövlar dock och skor som tål snö men inte slask) och jag har inte råd att skaffa några nya just nu heller (det får bli till nästa säsong) och jag blir så deppig av mörker och slask.
Alltså, mitt problem är ju inte att jag vaknar "fel". Eller vad man ska säga. Mitt problem är att jag måste bestämma exakt tidpunkt när jag ska gå upp redan kvällen innan, och då blir det som ett tvång när jag vaknar av mig själv på morgonen innan klockan ringt. Trots att jag då egentligen inte är trött Men idag har jag ju lyckatsJag har sagt det förr till andra, du får också höra det - testa en sovapp! Min registrerar min andning och väcker mig inom ett visst tidsspann och när jag inte är i djupsömn. Började använda den för ett drygt år sedan och mitt allmänna välmående har blivit enormt mycket bättre sedan dess!
Idag har jag kört det första bodypump passet efter typ ett halvår med bara dans, ridning och yoga...mina muskler satt inte riktigt kvar där jag hade dom när jag höll på mer regelbundet men det var sjukt kul! Funderar på en strategi för att komma ur sängen imorgon, tror att rulla ur kan vara ett vinnande koncept..
Ja nu är det snart sommartid! Jag tycker det ska vara det året runt, hellre mörka morgnar än kvällar. Det är ju på kvällen man har sin fritid och vill ha ljus, i alla fall jag! Älskar sommartidDu kan trösta dig med att det inte blir mörkare, i alla fall, om det kommer snö nu. t.ex. på lördag nästa vecka är solen uppe i 50 mer minuter än den är idag! Snövarning här på söndag men det ska vara plusgrader på dagarna, upp emot 8 grader dagen efter, så det blir inget värre än lite regn!
Du behöver så klart inte svara men du skriver att du är på din högsta vikt, men är du överviktigt på "riktigt", rent objektivt, eller är det bara att du väger lite mer än vad du vill? Förstår du hur jag menar?@Queen Nej jag försöker att inte göra det! Men det är såklart tråkigt att vara på någon slags All time high-vikt... Det märks i hur jag ser på mig själv, vad jag säger om mig själv, vad jag tänker för mig själv. Men jag försöker verkligen göra något åt det! Svårast är dock maten, jag vet hur man ska äta, jag har gjort det förut osv, har ingen ätstörningsproblematik... men i mitt huvud rör jag nog på mig mer än jag gör, och jag äter fortfarande som när jag tränade mycket. Svårt att ställa in en korrekt nivå!
Idag: träningsvärk! Benen är trötta, magen inte så farligt. Men jag fuskade lite på vissa magövningar pga 1) fick ont i nacken 2) det var skitjobbigt.
Finns ett nytt Core boll-pass på söndag, tror det får bli ett sånt! Dessutom ridning både lördag och söndag. Känns gött! Ska nog ut och galoppa fröken lite.
Lugn! Vi finns här och lyssnar sen. Jag är inte säker men boende kan de väl bara besluta om utan ditt medgivande om du är riktigt illa däran? Och även om du inte är frisk än så är du ju inte på samma botten längre. Andas!Jag är super nervös, ska på vårdplaneringsmöte på psyk och är så rädd för vad som kommer bestämmas och för att dom inte alls ska lyssna på mig. Sist var det så, då körde dom över mig totalt trots att jag hade mamma och min förra terapeut med och idag är det bara jag Tänk om dom bestämmer att jag måste bo på något boende, kan dom göra det utan min tillåtelse? Eller att jag inte får ta hand om mina mediciner. Eller att jag måste ha boendestöd, vet inte vad jag skulle göra med en sådan. Eller att jag måste börja jobba innan jag är redo. Eller att jag inte får gå kvar hos min nya bra sjukgymnast,
Och nu har jag ångest för jag hade tänkt gå 60 minuter på förmiddagen men jag gick bara 57 minuter och det gör att det känns jätte jobbigt med det jag åt till frukost och det jag ska äta till lunch precis nu. Panik!
Förstår att det känns jobbigt med mötet, men jag tror faktiskt att det kommer att gå hur bra som helst. Det kanske till och med är lite bra att det var som det var förra gången, så att du är förberedd på det nu och vet vad som kan hända samt att du redan från början kan sätta hårt mot hårt och se till att det inte blir så. Men jag förstår nervositeten, det gör jag! Hur kommer det sig att du inte kunde få någon med dig den här gången? Jag håller massor av tummar för dig!Jag är super nervös, ska på vårdplaneringsmöte på psyk och är så rädd för vad som kommer bestämmas och för att dom inte alls ska lyssna på mig. Sist var det så, då körde dom över mig totalt trots att jag hade mamma och min förra terapeut med och idag är det bara jag Tänk om dom bestämmer att jag måste bo på något boende, kan dom göra det utan min tillåtelse? Eller att jag inte får ta hand om mina mediciner. Eller att jag måste ha boendestöd, vet inte vad jag skulle göra med en sådan. Eller att jag måste börja jobba innan jag är redo. Eller att jag inte får gå kvar hos min nya bra sjukgymnast,
Och nu har jag ångest för jag hade tänkt gå 60 minuter på förmiddagen men jag gick bara 57 minuter och det gör att det känns jätte jobbigt med det jag åt till frukost och det jag ska äta till lunch precis nu. Panik!
Vissa delar av det här med att vara tjej är så jävla orättvisa! Jag har ju spiral så jag har typ inga blödningar, bara lite skvätt ibland, men pms och hormonkänningar och vatten i kroppen, det sitter kvar ändå Orättvist!Jag har PMS-vecka och känner mig allmänt tjock och ful, visst är det underbart att vara tjej? Ska försöka få till ett gympass efter skolan för att mota bort de tankarna ytterligare lite till, och imorgon har jag bokat in mig på Metafit kl 09.30. Må vara att jag tränar av fel anledningar just nu, men så får det vara. Jag är så livrädd för att gå upp i vikt och mår så dåligt av att känna mig stor att det är värt det.