Beach 2015, del 3

Mitt gymkort har gått ut och min chef är borta flera dagar till så han kan inte skriva ut ett nytt friskvårdsbidrag till mig förrän nästa vecka :meh:

Nu hoppas väl jag in här i tråden. Lär ju inte bli beach 2015 för min del utan kommer väl säga beach 2016 men lika bra att starta tidigt så man väl är lite mer i form tills nästa års beachtråd.

Gymmar (även om jag just nu har uppehåll p.g.a. ett stort hål som vägrar läka om jag rör mig för mycket fel) så tar just nu mest bara promenader. Har medryttarhäst som jag även varierar att ta promenader med ibland.

Kan man bara hoppa in i kmtråden även om ni alla har ett långt försprång? Behöver nog den där extra peppen att "tävla" mot någon/komma ikapp åtminstone en av er.

Kört mitt andra Crossfitpass sen jag var sjuk och det var sååå kul! :D
Klättrade i rep och insåg att jag kunde. Haha.
Gjorde 180 armhävningar dessutom. Mestadels på knä och mot låda. Så jävla jobbigt! :D

Imorn blir en bra dag med skytte på jobbet och sen MRL. Crossfit på fredag och på lördag åker jag och sambon på SPA!! :love:
Så jävla fint.
Oj vad mycket du tränar!Hur många gånger i veckan tränar du?

Jag har aldrig riktigt fattat vad Crossfit är men googlade nu och det verkar som att det kan variera en hel del beroende på vem som är ledaren men att det är funktionell träning som bygger på rörelser vi gör naturligt? Tror jag har förstått grundprincipen nu iaf när jag läst runt lite och det låter sjukt stressigt att träna mot klockan hela tiden som jag läste att man gör? Känns det stressigt när man tränar? Finns det olika sorters crossfit och vilken typ tränar du? Kan vem som helst klara det eller måste man ha en viss grund att stå på? Jag tvivlar starkt på att jag skulle klara allt det du skriver nämligen, skulle nog se ut typ såhär :wtf:

Var tvungen att googla vad MRL var också, det finns så mycket nya saker nu säger jag och känner mig mega gammal :D

Skytte är roligt. När jag var yngre provade vi luftgevär på en klubb och jag var så duktig att dom försökte värva mig till deras tävlingslag, båda gångerna vi var där med några års mellanrum :D Haha, dom sa att jag var en naturbegåvning.Synd bara att jag inte har tålamod till sådant utan bara tycker det är kul en kort stund.

Efter dagens möte i skolan känner jag bara att det kommer krävas många burkar superlim för att få ihop mig i en sammanhängande del igen

Nu hoppas väl jag in här i tråden. Lär ju inte bli beach 2015 för min del utan kommer väl säga beach 2016 men lika bra att starta tidigt så man väl är lite mer i form tills nästa års beachtråd.

Gymmar (även om jag just nu har uppehåll p.g.a. ett stort hål som vägrar läka om jag rör mig för mycket fel) så tar just nu mest bara promenader. Har medryttarhäst som jag även varierar att ta promenader med ibland.

Kan man bara hoppa in i kmtråden även om ni alla har ett långt försprång? Behöver nog den där extra peppen att "tävla" mot någon/komma ikapp åtminstone en av er.
Klart du är välkommen! Fast det här är ingen tävlingstråd. Alla jobbar mot olika mål och med olika saker och vi gör det för att må så bra som möjligt, ingen beach-hets som namnet säger (tycker namnet egentligen är lite missvisande mot vad tråden egentligen handlar om).

Efter dagens möte i skolan känner jag bara att det kommer krävas många burkar superlim för att få ihop mig i en sammanhängande del igen
Hände något särskilt på mötet? Gick det inte bra? Du får gärna ösa ur dig om du känner att du behöver prata av dig lite om det!

Klart du är välkommen! Fast det här är ingen tävlingstråd. Alla jobbar mot olika mål och med olika saker och vi gör det för att må så bra som möjligt, ingen beach-hets som namnet säger (tycker namnet egentligen är lite missvisande mot vad tråden egentligen handlar om).

Absolut. Det har jag förstått därav "tävla". Så kommer mest bli en peppning för mig att även komma igång lite mer än vad jag orkar just nu :).

Absolut. Det har jag förstått därav "tävla". Så kommer mest bli en peppning för mig att även komma igång lite mer än vad jag orkar just nu :).
Det låter bra :) Vad är det för skada du skrev om? När kommer du kunna komma igång med träningen igen? Finns det någon sorts träning du kan göra trots skadan? Vissa saker kan man ju göra trots skador beroende på vad det är för något. Hur mycket promenerar du nu?

Det låter bra :) Vad är det för skada du skrev om? När kommer du kunna komma igång med träningen igen? Finns det någon sorts träning du kan göra trots skadan? Vissa saker kan man ju göra trots skador beroende på vad det är för något. Hur mycket promenerar du nu?

Är en mesig skada. Fick en liten böld som sedan blev större och större och strörre (kunde i slutändan inte gå, sitta, ligga, snurra runt) utan en svidande känsla. Men då den sitter i ljumsken så stramas ju huden åt varenda gång man rör på sig som gör att den hindras att läkas helt. Så promenerar nu minst 2 km/promenad/dag. Vill ju undvika massa böjningar, hopp, skutt o.s.v. som det oftast är i de gympassen som jag gillar lite bättre :C Så ja, ingen allvarlig skada på så sätt men jobbig då den inte vill läka snabbt vid alldeles för mycket rörelse.

Den här dagen känns låååång och seg. Jag gick upp tidigare än vanligt för att ta blodprover, fick sitta nästan 40 minuter i väntrummet.Tråkigt, suck. Sen har jag sprungit och promenerat lite, 15 minuter promenad på morgonen och sen 25 minuter löpning. Försöker att göra ingenting nu men det går sisådär.

Har liksom gjort allt jag kan göra, storstädade häromdagen, har borstat hunden nyss, ätit frukost och jag har lite plugg att göra men det innebär läsning och jag har inget fokus. Är rastlös. Funderar på om jag ska trimma hunden eller om jag ska fortsätta projektet att spara ut hans päls, den blir lätt tovig men det är så fint med långhåriga puffar och jag gillar hans nuvarande päls. Men det är mer lättskött när den är kort. Kanske får det bli eftermiddagens syssla att trimma honom men det är sjukt tråkigt, tar över en timme med den här lilla hunden och sen ska man dammsuga och fixa.

Kom på en sak jag kan göra nu direkt! Vattna blommorna! Haha, jag känner mig som en liten hemma tant :D

Hatar sega dagar när jag är full av energi. Nåja, jag ska äta strax och sen en timmes promenad i solen och sen ikväll blir det långpromenad med min kusin och det ska bli mysigt så det händer lite saker och jag ska försöka fokusera på min plugg bok en stund iaf.

Sitter ute på altanen i tights och linne! :) Älskar vårvärme :love: har precis gjort ett 30 min-pass med TRXen här ute. Tidigare idag har jag ränt runt med cykel, totalt drygt 8 km. Helt ok träningsdag mao :up:

Det är bara att hoppa in :D och välkommen!

Men! :( skräpskola!
Orkar du berätta så lyssnar jag /vi gärna!
Finns det något jag kan göra så tveka inte att säga till! Kram

Oj vad mycket du tränar!Hur många gånger i veckan tränar du?

Jag har aldrig riktigt fattat vad Crossfit är men googlade nu och det verkar som att det kan variera en hel del beroende på vem som är ledaren men att det är funktionell träning som bygger på rörelser vi gör naturligt? Tror jag har förstått grundprincipen nu iaf när jag läst runt lite och det låter sjukt stressigt att träna mot klockan hela tiden som jag läste att man gör? Känns det stressigt när man tränar? Finns det olika sorters crossfit och vilken typ tränar du? Kan vem som helst klara det eller måste man ha en viss grund att stå på? Jag tvivlar starkt på att jag skulle klara allt det du skriver nämligen, skulle nog se ut typ såhär :wtf:

Var tvungen att googla vad MRL var också, det finns så mycket nya saker nu säger jag och känner mig mega gammal :D

Skytte är roligt. När jag var yngre provade vi luftgevär på en klubb och jag var så duktig att dom försökte värva mig till deras tävlingslag, båda gångerna vi var där med några års mellanrum :D Haha, dom sa att jag var en naturbegåvning.Synd bara att jag inte har tålamod till sådant utan bara tycker det är kul en kort stund.

Jag tränar inte i närheten så mycket som du tjejen, men en del blir det.
Försöker ligga 4-5 pass i veckan, blandat gruppass, gym och crossfit. Lär övergå till mer Crossfit samt löpning framöver.

Crossfitpassen kan säkert upplevas som stressiga, men jag tycker inte det. Jag kör mot mig själv och mot klockan och tycker att det är grymt! Ibland ska man göra vissa saker eller ett visst antal varv på en viss tid, medan man ibland har en viss tid som man då ska göra så många varv man kan på.
Dock är det lugnare träning ibland, och vi gör vanliga lyft och så med.

Alla pass är olika varandra vilket gör det väldigt roligt.
Igår skulle vi tex klättra i rep och göra armhävningar (bl.a) och i tisdags gjorde vi frivändningar, front squats, box jumps (hoppa upp på låda) och hoppade hopprep.
Sjukt kul, men en träningsform som väldigt många tycker illa om. Jag är dock såld - som du säkert förstått ;)

Så där, ny är vovven nytrimmad och vardagsrummet dammsuget. Sååå skönt att ha det gjort. Hunden hatar att bli trimmad förutom på ryggen för då lägger han sig ner och verkar ganska nöjd men benen än för j*vliga att trimma. Han skriker och vrider och vänder på sig och försöker lägga sig ner, allt på en och samma gång så det blir en hel process att trimma denna lilla vovve som tar en timme. Och sen blir jag så klart aldrig nöjd heller, vill alltid att det ska bli lite mer perfekt. Men nu får det vara som det är, det duger iaf.

Problemet med att inte ha helt fungerande hungers och mättnadskänslor är att jag satte igång med projektet direkt efter att jag skrivit här och därför blir min lunch inte förrän nu vid tre. Jag känner liksom inte av att det är dags att äta när jag är upptagen med saker. Men huvudsaken är att jag äter, tiderna är inte det viktigaste bara jag får in alla måltider som jag ska.

Välkommen :)

@cili, Jag är redan arg innan jag ens läst vad nötterna på din skola hittat på nu. :mad: Säger som de andra, vill du och orkar så lyssnar vi gärna. Kram!

Fina @Qelina, önskar så att du skulle tänka likadant om dig själv som du gör när du skriver kloka och tänkvärda grejer till oss andra i tråden. Kram till dig också!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 385
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3