Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag anmälde mig precis till tjejmilen så på onsdag ska jag ut och springa antar jag :D

Yay! :banana:

Jag försöker vigga min Tjejmilen-plats till någon, så att jag kan springa halvmaran istället... No such luck än. Halvmaran-människorna är jättesnälla och säger att jag kan få direktanmälan till nästa års lopp istället, så det blir väl alternativ två antar jag.

Tråkigt att du känner så! Pass är ju knepiga att få in i livet - löpning, promenader och gym är ju enklare för att man styr tiderna själv. Kanske köra lite mer sånt tills du har lite mindre att göra? Och framför allt, var snäll mot dig själv! Du har ju kört ashårt länge nu, du kommer snart på banan igen!

Det blev löpning på gymmet igår! Utan smärta! Totalt 5,5 km. Så jäkla lycklig så jag nästan ville gråta. Nu bestämmer jag att det är slut med skador för min del! Sådetså! På torsdag premiär med löparklubben och då SKA jag prova intervaller med dem.

+ Troll + Mammas: Tack! Du känns så fint! Gött att se ett slut på distansförhållandet nu :D äntligen!
Dock så himla trist eftersom det var så många som inte fick vad de önskade :( Men men, jag är glad iaf. :)

Skönt att slippa ångest för det :)

Min löpning gick askass så det var härligt att höra att din gick så mycket bättre! :)
Du förtjänar definitivt att vara skadefri så det håller tummarna för nu!

Vad härligt att du kom in där du vill vara:)

Kl
Jag säger god morgon till träningsvärk i magen, rumpan och låren! :p

Ja det ska bli fint! Har ju dock aldrig varit sambo förr så jag är lite nervös, haha.
Men det ska nog gå bra!

Emth: tack!

Kl

Morgonens vikt: 58,8. Hoppla! Gäller bara att försöka hålla i det här nu men med middag med tjejerna i klassen ikväll och avslutningsmiddag och fest för farorna imorn så får vi se hur det går, haha.

Åh, grattis som fan! Gud så skönt för dig och er! Då blir vi sambos typ samtidigt ju :D

Hehe ja, det är tur jag har en bänk bredvid toan som jag kan ta stöd med :angel:
Är lite halvpepp för imorgon, men det är väl bara att kuta :D har bestämt att träningsvärken är borta tills dess hehehe....

Motionen igår: 25 min promenad på morgonen, 2 rundor med 6.9 km cykling på 19 min (cyklade till och från en kompis), 3x1 min plankan och stretch :)

Ja, jag hänger i Halland ganska frekvent eftersom mina päron bor i Steninge :)
Det är så underbart att komma ner och få lite sol och frisk havsluft med jämna mellanrum.

KL

Och eftersom vi tydligen är något av fotonördar i den här tråden:
Här är en bild från lördagens promenad, i naturreservatet där jag och Hunken gifte oss :love:

skip%C3%A5s3_.jpg

Och alltså... Nu är jag riktigt förväntansfull inför PT-timmen.
Jag vill få ut ett bra schema, övningar jag känner mig trygg med och förhoppningsvis lite kostrådgivning.

Fint!

Mammas: Haha, vi får väl ta en tur ihop då :p När?

kl
PT idag för nytt schema. Hittills fjärde gången de antingen avbokar eller ändrar tiden. Av 4 möjliga.

Åh grattis Sleepan! :) Gud så kul att höra! Hoppas ni får det riktigt bra som sambos. Jag älskar sambolivet och skulle aldrig någonsin vilja ha distansförhållande igen!

KL

Går så trööööögt här nu... Börjar se ljuset i slutet på tunneln men det är så mycket som händer samtidigt, både i skolan, i privatlivet, i sambos privatliv :p (byta jobb), den stundande resan... Gaaahh. Avskyr när allt händer på samma gång och man inte ens hinner slappna av för fem minuter, inte ens på kvällen när alla måsten är klara utan då går alla tankar till allt jobbigt som händer på det personliga planet :(

Borde försöka prioritera träning för jag tror jag skulle må bra av att komma ut i friska luften och röra på mig, men det är galet svårt att hinna (och orka). Idag är en jobbig dag och jag vill bara lägga mig ner och gråta, men jag måste sätta mig ner och göra klart massa grejer. Men jag gör ingenting, istället sitter jag och skriver här i tråden som en annan handlingsförlamad och gör ingenting. Och tiden tickar... :arghh:

Å nej. :( Stor stor kraaaaam! Det är jättejobbigt när allt bara händer samtidigt och man blir alldeles överväldigad av alla måsten att man inte orkar göra nånting... men försök ta en sak i taget, och hinn med lite saker som GER energi också! Kanske kan du gå och fika med nån kompis? Ta en mysig promenad med sambo? Träning får mig att må bättre när jag är låg och stressad, men det får ju inte bli ytterligare ett måste.

Stor kram igen! Snart vänder det och ni får åka på semester!

Tack ananya :love: Grät en liten skvätt när jag läste ditt inlägg, vad känslig man är när bara lite omtanke får det att tippa över. Kändes lite bättre nu, och så ska jag försöka fokusera på allt det positiva i tillvaron just nu istället - för allt det jobbiga och stressiga kommer i slutändan föra med sig någonting gott ändå tror jag. Ska försöka tänka på att tanka med energi på något sätt också.

Kram till dig med :love:

Fy vad jobbigt det är när det känns som att tusen saker hänger över en. :(

Motion kan ju vara bra för att koppla bort all stress men om jag går till mig själv så skulle jag nog bli mer stressad över att jag gör "onödiga" saker när jag kan "arbeta bort" det värsta. Mår du bra av motionen och känner dig mindre stressad så försök ta lite promenader, behöver ju inte vara så långa, det kanske räcker med att bara komma bort och få frisk luft så kanske du håller ut tills allt ordnat upp sig. :)

Nu har vi fått veta våra platser för våren och jag kommer hamna i Västra Götaland!
Sån jävla lättnad!!
Sjukt trist dock för min bästa vän i klassen fick inte plats där men jag hoppas hon kommer dit senare :)

Något annat som är kul är att vågen kanske, kanske kan visa under 59 imorn! Wohoo!

Grattis! Så skönt för dig, jag kommer ihåg att du skrev om det och var orolig för det tidigare.

Och grattis till vikten också, såg att den var under 59 idag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 436
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 999
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nytt namn samma koncept :D Rubriken säger det mesta, vi skriver om träning, kost och hälsa, typ i den ordningen. Mest träning på senaste... 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
85 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka