Sv: Beach 2013, del VIII
Du är så klok! Alla förändringar är jobbiga för knoppen - det tar lång tid att vänja sig vid sin spegelbild när man har ändrat på saker och ting. Man får försöka ge sig själv lite tid att komma ikapp ibland, tror jag.
Det har du helt rätt i. Och egentligen alla val där man väljer det mer hälsosamma istället för det slackiga, som alla promenader som alla ni andra i tråden är ute på istället för att hänga i soffan, varje gång man äter något nyttigt istället för onyttigt, etc.
Spinner vidare: Det alla i tråden gör eller har gjort är ju livsstilsomläggningar, och det kräver ju ett arbete på alla plan, likväl som att man ska få hjärnan att hänga med på det. Hjärnan är ju svår att ställa om, det är ju bara att se på kvällens inlägg med Niyamas storlek och min inställning som slackig, vi båda har ju förändrats men hjärnan ser fortfarande de gamla. Och det kräver ju ett arbete att få hjärnan att ställa om sig. Och egentligen är det samma sak när man går upp, jag hade svårt att se att jag gick upp. Jag vägde mig och ville inte inse att jag gått upp till 75, vägrade tro på vågen när det gick upp varje månad, tyckte att jag inte gått upp så mycket fast jag inte kunde ha kläderna och byxorna satt åt (typ jobbyxorna jag var tvungen att ha). Nu när jag ser mig i spegeln på gymmet är det åt andra hållet - är de där snygga spirorna verkligen mina? Nu ser ju magen inte så stor ut ändå, etc. Så det är ju ett kontinuerligt jobb för att få hjärnan att hänga med. Iallafall för mig, jag måste jobba aktivt. Å andra sidan är det bra också, jag har redan programmerat min hjärna till att tycka att jag är assnygg, het och har det charmigaste leendet i stockholmstrakten, typ.![]()
Du är så klok! Alla förändringar är jobbiga för knoppen - det tar lång tid att vänja sig vid sin spegelbild när man har ändrat på saker och ting. Man får försöka ge sig själv lite tid att komma ikapp ibland, tror jag.