Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Härligt jobbat! Glöm inte strecha ;)

kl

Kom nyss från gymmet och ikväll blev det lite tyngre vikter och färre repetitioner för hela kroppen. Var så härligt för idag kände jag verkligen att jag blivit starkare sen jag började på gymmet! :D Och strechingen har också gett resultat! När jag började nådde jag till marken med fingertopparna, nu kan jag ha handflatan i och lägga pannan mot knäna! Snacka om att motivationen höjs! :bump:

Maten har varit helt okej!
Fil till frukost, äggmacka som fika, torsk och potatis till lunch, hemgjord pizza till middag (+ ett äpple) och sen ett ägg efter gymmet :)

Vad duktigt av dig :banana:!

Jag hade också en bra träningsdag, sprang nu på kvällen som sagt och min runda på 7 km börjar gå enkelt :D. Sammantaget är det väl stigningar på typ 70 meter, och det blir jobbigt nu när jag inte prioriterat kondition särskilt mycket innan den allra senaste tiden :angel:. Tog mig runt på 40 minuter som vanligt iaf! Gick 4 km under dagen också.

Mat: En banan och en kanelbulle till sen frukost, hade mitt första obligatoriska moment vid 1130 så jag sov till 10. Kanelbullen var ljuvlig!!! pressbyrån du är störst :love:!!!

Sen var jag tvungen att baka och åt därmed ganska mycket deg. Åt även pastan från igår med spenaten och osten :love:.

Och sen åt jag en smörgås på kvällsföreläsningen samt en kaka till där. Nu innan sömnen har jag ätit två rejäla äggsmörgåsar (ett ägg i varje) också, så förhoppningsvis kan jag sova gott!

Gud vad jag älskar kolhydrater. Så synd att jag ska bli så seg av dem bara :(, vore kanske trevligt att ha två kak/snacks/godisfria veckor och se om jag blir lite fräschare i skallen av det! Får se om jag pallar testa det nån gång snart :).

ÅHHH den kissekatten :love:

Raider: 46 är ändå en väldigt bra tid, har nog 43 på milen på crossen så tror att 30min är lite att ta i :P hehe

Hallon: Nu fick du mig att komma ihåg att ja har goa bullar i skåpet:/ var och luktade och klämde förut men lät bli... ska förska nu med :D

pratade med en kompis på jobbet om mat osv och halkade in på snabbmat.
stod och diskuterade lite. Men jag kommer inte ihåg när ja åt en pizza sist?? eller donken, åt en kebab tallrik för inte så längesen men den fick inte vara kvar i magen...
hur är det för er??ter ni det ibland, inte alls eller som bakfyllemat/ nattamat?

Kl
börjar få träningsverk i mina ben, och så ska jag köra slut på dem imorgon igen?! hm får tänkas på!

Kl

Wysiwyg: bra jobbat med springturen igår!! :)

Och donnorna, välkommen tillbaka, fina resultat du fått!

Sen var det säkert mer jag skulle svara på men orkar inte bläddra tillbaka när jag har paddan :p

Idag ska jag som sagt åka och hämta lillskrutten men jag tänkte klämma in ett träningspass innan. Hade planerat att springa men nu har det lagt sig ett fint snölager på vägen... Jobbigt när man inte ser var isen är. Så vi får se hur det blir, om inte annat så kör jag ett pass NTC här hemma.

Det är ganska spännande att springa i snön, haha :p
Det gjorde jag i förrgår, men mestadels på trottarkanter där det inte lagt sig...
Jag gillar is, av någon konstig anledning. Så jag tycker att det är lite spännande att springa på sånt underlag. Dock höll jag på att dra dit som fan sist jag sprang där det var riktigt isigt så nu passar jag mig lite mer ... :p

Och alltså, åh vad mysigt med katt! Jag önskar att jag med kunde skaffa en...

kl

Wohoo, fredagsvägning och vågen visade på 79,5kg! -3kg sedan starten för en månad sen! :banana:
(Eller ja, det är lite svårt att se eftersom jag har analog våg, men klart under 80 iallafall!) Nu ska jag inte över 80 igen, vilket innebär att det får bli en återhållsam helg.. :)

Funderar på att ge mig ut och springa själv (vilket de som har supergott minne minns att jag inte riktigt gillar :p ) ikväll när sambon är på aw. Nåt ska man ju hitta på. Men det beror på hur sent stallet blir av och hur mycket jag måste plugga, har stor inlämning efter helgen som jag legat lite på latsidan med...

..

För övrigt var kattungen (Zassoos?) galet söt! :love: Jag vill också ha en sån när/om jag skaffar katt! :love:

Och jag blir glad av att läsa att Qelina ätit bättre igår! Bra med yoghurt och grönsakerna! Försök ta till dig att hela buke tycker att du gjort något BRA och försök känna det själv också :)

Heja! Bra jobbat! :)
Och jag tycker absolut att du ska försöka ta dig ut och springa, även om du måste göra det själv. You fix! :)

Jag äter inte pizza/kebab speciellt ofta, kanske varannan månad. Det var oftare förut, likaså med både chips och godis. Men jag är liksom inte sugen längre, det är inte såå gott. Men blir det pizza någon dag så tackar jag inte nej ;)

Sleepan: Haha ja spännande blir det nog! Har bestämt mig för att sticka ut en sväng. Solen ligger på nu så förhoppningsvis blir underlaget bättre och bättre.

Fjädern: Wohoo härligt med ny förstasiffra! :banana: Duktig du är. Om inte annat så kanske du kan ta en promenad ikväll? :) En rask promenad är också bra träning.

------

Jätteglad för alla fina kommentarer om min lilla ulltuss :D Jag är rätt nervös faktiskt för att hämta henne, men det ska bli superkul!

Jag vet faktiskt inte när jag åt sånt senast. Nog att jag gör egen pizza ibland, men det är inte samma sak, det är bara massa ägg och fiberhusk i botten. Fyllningen är ju inte onyttig på så sätt.

Hallon: Bra där att du tog dig ut.

Ang. Squatsutmaningen så bokförde jag en tid i förra veckan, kommer inte ihåg när men den var på 1:27

Idag har jag träningsvärk i ben och rumpa, även lite öm i knäna. Tur att det ska slaktas armar idag. Jag måste ta lite mer tag i löpningen. Ska ju ändå springa 2km på vårruset 23/5.

Någon mer här som ska springa vårruset?!

+Sleepan: ja, jag borde verkligen. Om inte annat för att reta sambon :angel: Han känner sig alltid lite efter när jag tränat och han gjort något annat (läs: druckit öl :p )
Men tar jag mig ut lär jag springa istället för att gå, det är roligare :D har mer hjärnspöken mot att vara ute ensam om kvällarna, så promenad eller springa är liksom hugget som stucket. Och jag vet ju att hålan jag bor i är lugn som tusan, så det är bara fånigheter och jag borde verkligen övervinna mina fåniga rädslor nångång..

Det kommer gå bra med katten det är jag övertygad om :) Sjukt söt!:love: Jag hade gärna haft katt men mitt boende och liv funkar inte riktigt med katt. Lättare med häst ;)

Kl

Idag har jag mätt min mage och min midja utan att jag höll in magen:eek: att jag inte svimmade!

Förresten ni som mäter er med måttband, vilka delar mäter ni? Hur ofta?

Jag är livrädd för att springa i snön, så förbannat halt att jag nästan alltid halkar till och får ont i ryggen:( men jag vill ut och springa, få kondis nån gång men den jävla snön fortsätter ju bara att komma! Jävla vinter...

Jag är livrädd för att springa i snön, så förbannat halt att jag nästan alltid halkar till och får ont i ryggen:( men jag vill ut och springa, få kondis nån gång men den jävla snön fortsätter ju bara att komma! Jävla vinter...

Köp dubbar, antingen sådana du drar på dina vanliga skor (kostar någon hundring) eller investera i ett par dubbade skor, typ Icebugs. Jag har tidigare år kört med det förstnämnda alternativet men i år köpte jag Icebugs (Pytho 2 BUGrip) och jäsikens vilket grepp man får.

kl

Dagens frukostsmoothie:
20130322-084756.jpg

20130322-084804.jpg

För två fulla glas:
1 banan
1 apelsin
1 kiwi
en näve fryst mango (eller mer… mango måste vara nåt av det bästa som finns att mixa ner i sånt här)
max 1/2 dl Bravo äpple, apelsin & passionfruktsjuice
ca 3 dl naturell yoghurt

Gott det ser ut!! :d

Kl

Drog på mig broddarna och stack ut, glömde hörlurarna så fick köra utan musik. Till min förvåning lyckades jag springa hela 3 km utan att stanna! :) Tiden är långsam så det förslår, medeltempot var 8 min/km. Men vem bryr sig, det är det längsta jag sprungit (i sträck) på jag vet inte hur länge!
Jag tror att jag har kommit framåt mentalt, det kändes liksom inte så jobbigt.

Men jag har funderat på en sak. Nu när jag sprang så kändes det inte som att det var konditionen som satte stopp (i det långsamma tempot, vill säga), utan snarare att jag blir trött i de korta vadmusklerna. Är det bara att stretcha eller kan det vara min löpteknik som är lite dålig?

Ja ska du fixa det på 30 min måste du ju springa i 20 km/h hela vägen, låter extreeeeemt jobbigt, men det är bra att ha ett mål :D

Ang. snabbmat åt jag det rätt mycket för ett par år sedan, men nu blir det kanske bara som fyllemat en gång på 1-2 månader, eller om jag ska köra långt(vilket är väldigt sällen). Sen går man ju såklart ut och äter nån gång ibland med vänner/familj, men då blir det ofta thaimat eller nån sallad och det tycker jag inte är så farligt :)

Och tips för att inte småäta sötsaker är enkelt: Ha inget lockande hemma ;)

Stretcha? :angel:

Skulle vilja gå ut på en promenad i det fina vädret idag men vet inte om jag borde. Knäna är rätt ömma och jag känner mig lite rådvill.

cili: Smoothien ser riktigt mumsig ut!

Springer du på tårna tar det mycket på vaderna! Sätter du i hälen och rullar på hela istället foten blir det inte lika ansträngande för vaden :) Streching är inte dåligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka