Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Halloj! Har idag 3v till beräknad förlossning! När är det dax att packa bb-väskan tro? Vad ska man packa? Har läst MÅNGA listor på vad man ska ha med,men vill ändå ha tips. Det står så olika i alla listor.. Tack på förhand!
Detta hade jag behov av på BB:
* amningsbh
* sköna byxor
* tofflor
* skön tröja
* tandborste
* tandkräm
* shampo
* deo
* kläder till bebis
* bilbarnstol
* kamera
Samt bindor -om man nu inte vill använda de enorma som sjukhuset har.....
Gira
Precis som man gör med valpar och kattungar. Det borde ju funka ypperligt på mänskliga bebisar också!Vi fick tipset att sova på ett örngott (vi valde ett mjukt flanell) några nätter och sen ta med det till BB och låta bebisen sova på det där.
Detta för att barnet skulle vänja sig vid lukten hemma och inte sjukhusdoft, även på BB och att barnet sen inte skulle märka någon större skillnad när det flyttade hem.
Vet inte om det var det som funkade eller vad, men vi har aldrig haft några större problem med våra barns sömn.
Fast jag hade absolut inte velat att han lämnat BB en endaste sekund första gången, och det hade han nog inte heller velat. Så jag hade packat en liten väska i förväg (eller ja, ganska stor blev den eftersomvi absolut ville ha med CD-spelare ).När det är dags att packa? Jag har aldrig packat någon bb-väska i förväg. Det som inte kommer med till förlossningen kan den nyblivna pappan få i uppdrag att komplettere med i efterhand
Jag vet att man inte ska använda nässpray mer än 10 dagar, men jag använde det konstant de sista 3 månaderna... Efter förlossningen när nästäppan släppte så märkte jag inte alls av de där biverkningarna som långvarigt nässpraysanvändande sägs ge...
Hade jag tvingats välja mellan alla mina sker så hade nässprayen varit det absolut viktigaste (viktigare än nya trosor och kamera också för den delen!)