BB väskan

Så här såg min packlista ut:
Necessär: Deo, schampo, balsam, duschkräm, body lotion, ansiktstvätt +smörj +ögonkräm, hårborste, tandborste*2, tandkräm, hårsnoddar, tops, läppsmörj, nagelfil.
Amningsinlägg, amningsbhar, trosor, strumpor. Byxor*2, kofta, linne*2.
Tofflor!
Sambo: kalsonger, strumpor, skjorta.

Laddare + lurar
Kexchoklad, läkerol, bars, rennie
Öronproppar
Vattenflaska

Bebis:
Babyskydd
Filt
Mössor ute+inne
Overall
Body *4, byxor*2 (strl 50 och 56), pyjamaser*2, strumpor
Bärsjal

Läppsmörj, vattenflaska och tofflor är något som jag är himla glad över att jag hade med. Bebis hade inga kläder på sig förrän det var dags att åka hem och jag hade mestadels landstingskläder på BB.

Vi hade packat massor. Det jag använde var trosor (fick panik av nät-trosorna). Annars gick jag runt i sjukhusrocken och stödstrumpor. Hade mina mjukisar när jag åkte hem och t-shirten jag hade på mig när vi åkte till förlossningen.

Filtar till bäbis och pyjamas. Vi använde typ bara kläderna när vi åkte hem (sambon fick dessutom åka hem och hämta stl 50, vi hade med 56 och han drunknade i det). Blöjer och allt annat med skötsel fanns på BB. Jag använde blöja de 2 första dagarna då jag inte kände att det var dags att gå på toa innan det var för sent. Sen hade jag megabindorna. Snodde med mig några hem. Vi låg bara kvar 2 nätter innan jag fick panik.

God dricka (saft, vatten mm) gick det åt mängder av till både mig och sambon.

Hade velat ha med amningskudden och babynestet. Landstinget man kunde låna var ingen höjdare.

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 143
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 029
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 833
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 473
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar