Bra att ha i väskan

Jag har en där jag har mensskydd, nagelfil, plåster, glasögonputs och fet kräm. Brukar även ha hörlurar och näsdukar och kan hända att jag har handsprit också.

Jag brukar ha kex eller någon bar i väskan också som emergency food.

min väska är en Mary poppinsväska. Jag har skaffat ett kit med mini-grejer så att jag inte behöver tänka på vad som ska med utan jag tar bara min väska. Minsta TW-buren med två tepåsar och ett par sockerbitar, liten nagelfil och liten knipsare, mediciner inkl alvedon och Anti pepsin, plåster, powerbank plus sladd som passar telefon+lurar, airpods, en stump av en kajalpenna, mini mascara, ögonskugga, mini tandborsttub+borste, mensskydd, proteinbar, vattenflaska, liten ask tvålblad, penna+kalender, näsdukar, liten hårborste+minispray, plånbok, spegel, öronproppar.
det låter som värsta fllyttlasset men allt ryms i en liten handväska. Det gör att jag slipper tänka och stressa över glömda saker, jag behöver bara ta nycklar, mobil, väska så är jag klar. Jag sminkar och kammar mig i bilen när vi åker någonstans. :laugh:

Bifogade filer

• IMG_3705.webp
    IMG_3705.webp
    168,8 KB · Visningar: 33
Bajspåsar, hundgodis, tennisboll, mensskydd, värktabletter och vattenflaska. Hörluren sitter i örat och snodden på armen eller i håret.

Jag kör en annan variant. Har en tom liten ryggsäck som jag använder om jag ska vara borta max typ 4 timmar, t.ex. stallet eller ärenden på stan. Den stoppar jag sen bara en vattenflaska och en pocketbok i (den där boken är det mest livsviktiga för mig). Ska jag till jobbet eller vara borta längre, ev. med övernattning, har jag en annan ryggsäck med lite mer färdigpackat i facket(värktabletter, laxermedel, mensskydd, extra trosor, plastpåse, hörlurar, pennor, servetter). Sen kör jag alltid i dörren en ramsa som sitter stenhårt i huvudet "mobil, jobbmobil, nycklar, jobbnycklar, mat, bok, laddare" för att få med allt viktigt.
Men det lät smart det där med att ha en miniväska att flytta emellan också.

I min jobbväska har jag necessär med tandborste, tandkräm, plackers, hårborste, hårsnoddar, tamponger/menskopp, trosskydd, läppbalsam och ögonrengöring.
Dessutom ett fack med värktabletter, antacida, omeprazol, antihistamin och kanske nåt mer läkemedel som jag inte kommer på nu.
Ett fack innehåller hörlurar, laddare och lite fler läppbalsam.
I stora facket finns det strumpor och underkläder, ett par böcker och nu på vintern mössa och vantar. Och lite annat smått och gott...
Ja, jag har arbetsplatsens största väska och ja, jag jobbar 12 timmars nattpass.
Necessären har jag provat att lämna på jobbet, men då glömde jag att fylla på den så nu får allt åka med fram och tillbaka.
Praktiskt även när jag sover hos särbon. Väskan är fin med hästar på så jag har inget emot att släpa runt på den.

Jag köpte ett par likadana genomskinliga necessärer. Har packat dem på samma sätt. Variera mellan 2-3 väskor och vill ha ett kit i varje.
Innehåller
Värktabletter
Migrän tabletter
Plåster
Glasögonputs
Putsduk
Mensskydd
Våtservetter
Tandkräm
Tandborste
Hårsnoddar
Nagelfil
Pincett

På jobbet har jag en lite större låda i mitt skåp med ovan samt
Deo
Plastbestick
Extra läsglasögon (billiga från classe)
Sykit
Halstabletter
Nötblandning i påse
Tygpåse
Hårborste

Har en massa saker i min väska o värre kan det vara, just nu är det:
Medicin
sykitt
plånbok
bilnyckel
husnycklar
klocka x2 (en med dött batteri o en med trasigt armband)
klubba
läkerol
cerat
tändare
veckans handlingslista
penna
Allt annat man kan behöva ligger i bilen som alltid är med om väskan är med.

Efter att ha läst inlägg här så måste jag verkligen ta tag i det där med ett sy-kitt... Gillar verkligen inte de som man kan köpa färdiga, men borde utan problem kunna sy ett etui och plocka i saker hemifrån.

I väskan finns mensskydd, hänglås (gymmet), penna, tygpåse för matvaror, glasögon, värktabletter, extra medicin (om jag glömmer på morgonen), kam och tuggummi. På jobbet har jag även deo, tandborste och tandkräm, tops, pincett samt raggsockor och torgvantar (pga kallt!).

Min lilla necessär med nödvändigheter innehåller några olika sorters värktabletter, druvsocker, dotterns "akutmedicin", mensskydd, några hårsnoddar, läppbalsam, en liten handkrämstub, "travel size"-förpackning med våtservetter, näsdukar, och ett informationsblad med nödvändig medicinsk information, viktiga telefonnummer, och lite sådana saker.

Jag har nästan aldrig väska. Och om jag har det (händer ibland vid akut fickbrist) så är det en pytteliten, bara för mobil (+ magsafe-plånbok med det absolut viktigaste i) och nycklar. Det enda extra jag brukar vilja ha med mig är någon värktablett in case of huvudvärk.

Edit: Och ibland fodralet till hörlurarna också!

Jag har också ett system med necessärer;
Essentiella ting som "alltid" är med; handsprit, dagens mediciner, glasögonputs, solglasögon, öronproppar eller brusreducerande lurar, samarin, näsdukar, cerat och något litet snack (just nu en liten zip-påse med torkade tranbär, ibland en nötcreme eller ett paket dextrosol).

Om jag har väska av normalstorlek även; hårsnodd, borste, den här tiden på året reflexer och en handvärmare i powerbank-format. Större delen av året någon form av solskärm (oftast en ihopvikbar). Om det inte är halsdukssäsong så brukar jag ha en sjal i väskan. Har oftast en menskopp liggande i väskan, i mindre väskor gärna en tampong. Oftast ett måttband, penna, ibland ett litet multitool.

Oftast också;
Lite smink; mineralfoundation, concealer, öronbrynspenna, någon lätt färgad läpp-produkt som även funkar på kinderna. Blotting papers, liten flaska setting spray.

Paraply (hade haft det jämt om det inte vore för att det är rätt tungt, behöver ju stormsäkert här...). Kan ha en liten engångsponcho som alternativ om det inte finns utrymme för paraplyet.

Om jag ska vara borta lite okänd tid; mini-kit med resetandborste, mini-deo, linsvätska, ett par trosor, oftast ett par strumpor.

Vid behov:
Elektronik; laddare, ibland powerbank.

Om jag ska åka kollektivt;
Ett par brusreducerande over-ear.

I flera väskor har jag ett litet sittunderlag (för att kunna sitta i väntan på spårvagnen tex, innan det jäkla väskförbudet hade jag det även för att slippa få så ont av hårda stolar när man sitter på olika evenemang).

Det är alltså ett system av 3-5 små necessärer, som går på tre sekunder att flytta till rätt väska. Har minigrejer av allt som går, så i princip allt uppräknat går utmärkt att ha i min vanliga handväska samtidigt. De stora hörlurarna är det mest otympliga, så de får stanna hemma om jag ska runt och göra saker.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: fejko
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 522
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 572
Senast: purity_666
·
Övr. Katt Hej! Jag och min mamma har en katt tillsammans som nu är runt 8 år. Katten bor just nu hos mamma, men mamma kommer att flytta till...
Svar
2
· Visningar
1 683
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka