Bra att ha i väskan

Jag har en liten väska/fodral som åker med beroende vilken ryggsäck jag tar med mig. I väskan finns:
Tändare
Penna
Anteckningsblock
Allergitabletter
Alvedon
Kompresser
Tvål
Plåster
Första förband
En extra uppsättning kontaktlinser
En liten karbinhake
Powerbank
iphone-laddare
Laddsladdar
Syset
Säkerhetsnålar
10 m lina
Kniv, Victorinox
Ficklampa
Karta
Proteinbar

I ryggsäcken ligger också fler par linser, en kåsa, pennor, större powerbank, mobilt bredband.

Jag har en liten väska/fodral som åker med beroende vilken ryggsäck jag tar med mig. I väskan finns:
Tändare
Penna
Anteckningsblock
Allergitabletter
Alvedon
Kompresser
Tvål
Plåster
Första förband
En extra uppsättning kontaktlinser
En liten karbinhake
Powerbank
iphone-laddare
Laddsladdar
Syset
Säkerhetsnålar
10 m lina
Kniv, Victorinox
Ficklampa
Karta
Proteinbar

I ryggsäcken ligger också fler par linser, en kåsa, pennor, större powerbank, mobilt bredband.
Man blir ju lite nyfiken på vad du är ute på för spännande strapatser. Är du scout eller seriemördare? 😂🫣

• Gilla
Reactions: Sel

Just det, en vikmugg med lock finns med på resor, för att slippa engångsmuggar. :)

Första förband i någon form är väldigt ofta med också. Engångshandskar också. Liten soppåse (hundbajspåse).

Jag har börjat ha ett fodral/necessär med lite grejer som kan vara bra att ha. Idag packade jag om den med:

- Glasögonputs
- Tamponger
- Naproxen
- Våtservetter/handsprit
- Näsdukar
- Plåster
- Tuggummi

Har ni något liknande, och vad har ni alltid med er? Alltså utöver typ plånbok och nycklar.
Jag gillar att ha allt samlat i ett fodral då jag bara kan lyfta med dig det mellan väskor.
Jag har inte med mig någonting av ovanstående men,
alltid bok, kalender, mobiltelefon, powerbank + sladd, läppgrejs, penna. Jag använder allt det ofta.

Ibland har jag nödmat/bar i botten på väskan eftersom jag åker tåg, men måste oftast slänga den någon gång i halvåret så har slutat. (tråkigt att äta så mycket på så kort tid.)

Jag är fascinerad över att så många orkar bära runt på så mycket. Jag har alltid bara haft med en bråkdel av det som radas upp i tråden, men jag har också en trasig rygg att ta hänsyn till. Köper de minsta och lättaste väskor som jag kan hitta.

Jag är fascinerad över att så många orkar bära runt på så mycket. Jag har alltid bara haft med en bråkdel av det som radas upp i tråden, men jag har också en trasig rygg att ta hänsyn till. Köper de minsta och lättaste väskor som jag kan hitta.
Tror inte min necessär väger många gram :) hårsnoddar, näsdukar, handsprit etc som många nämner här väger ju inte så mycket. Men det är ju individuellt hur mycket man behöver respektive kan bära med sig.

Jag har många prylar men har valt smart så det väger inte direkt (lättviktsvandrar också så jag har vägt många olika alternativ på vardagsprylar för att klara en fjällpackning som jag kan bära).

Jobbdatorn är den tyngsta posten, och den kan jag ju inte prioritera bort oavsett. Sen mobiltelefonerna, och samma där. Har valt så liten android som möjligt privat. Jobbtelefonen är tung men den kan jag inte påverka valet av modell på.

Går bara med ryggsäck om jag behöver bära med mer några meter, och det måste vara en välsittande ryggsäck gjord för packning. Något man bär i handen eller på axeln hade varit helt otänkbart i det läget.

Min väska är väldigt tung även utan husapoteket som många har :)
De frågade ju vad man alltid har i väskan, jag har ganska ofta jobbdatorn och hörlurar (inte små ploppar utan stora over ear) i väskan också, men inte alltid :D

Jag har många prylar men har valt smart så det väger inte direkt (lättviktsvandrar också så jag har vägt många olika alternativ på vardagsprylar för att klara en fjällpackning som jag kan bära).

Jobbdatorn är den tyngsta posten, och den kan jag ju inte prioritera bort oavsett. Sen mobiltelefonerna, och samma där. Har valt så liten android som möjligt privat. Jobbtelefonen är tung men den kan jag inte påverka valet av modell på.

Går bara med ryggsäck om jag behöver bära med mer några meter, och det måste vara en välsittande ryggsäck gjord för packning. Något man bär i handen eller på axeln hade varit helt otänkbart i det läget.
Jag förstår att många använder ryggsäck, att det är den bästa lösningen när man behöver ha med sig många saker. En lösning som inte funkar för mig. När jag behövde släpa runt på en jobbdator fick jag ha den i en tygkasse 😟

Jag förstår att många använder ryggsäck, att det är den bästa lösningen när man behöver ha med sig många saker. En lösning som inte funkar för mig. När jag behövde släpa runt på en jobbdator fick jag ha den i en tygkasse 😟
Jag har axelremsväska, med en bred rem tvärs över mig som sitter fast i breda fästen på väskan. Väskan är platt och vilar mot ryggslutet. Jag kan gå långt med jobbdator i den, dvs typ absolut 7 km, men föredrar såklart inte. Måste byta sida ngn gång i veckan. Dock är nog kanske inte heller det någonting för den som har ont i ryggen. Men jag tycker det är mer bekvämt än en ryggsäck. Speciellt när man cyklar och när man ev ska ha fram plånbok eller grejs i väskan.

Messengerbag a la Ponnyexpressen :) är modellen.

En liten rund handväska eller portfölj med smal rem som klipper fast eller har smal fastsättning mot väskan blir mer instabilt, som en liten klump som kan svänga.

Denna är samma princip och jag hade en sådan här när jag pluggade, kunde ta flera kilo kurslitteratur och kollegieblock i den :) (avverkade två stycken, de håller inte hur många år som helst, nu har jag en mer horisontellt avlång i läder, inte riktigt lika praktiskt).

https://www.marimekko.com/se_en/olkalaukku-urbaani-bag-black-039874-001
1733142560992.webp

Senast ändrad:
Vad har du för deo? Skulle egentligen vilja ha med det också, men mina förpackningar är så stora... Och så köpte jag 2 parfym-behållare från Normal att ha med mig. Totalt värdelöst då båda läckte av att ligga i väskan.
Sån vanlig storlek bara på Rexona eller vilken jag använder för tillfället. 🙂

Utöver mobil, nycklar så har jag alltid med

Insulin
Extra nålar
Medeciner som ska intas med mat. De har en egen liten dosa
Druvsocker eller ngt annat godis
Bläckpenna
Hundbajspåsar

Har jag större handväska så slinker allt med. Slutade ha handvöska för flera pr sen då jag hade både sax, sekatör, grimskaft, hovkrats, bh mm mm Fick alltid gå med mobil och nycklar i handen :rofl:

Ska jag inte så långt är det bara hem+bilnyckel, mobil och plånbok med. Ev någon tygkasse. Antingen i en mindre väska eller fickan.

Annars i ryggsäcken brukar det finnas:
-Energibar
-Laddare
- penna
- mensskydd
-läkerol
-antihistamin
-någon värktablett
-vattenflaska
-extra par trosor
-hårsnodd
-USB
-powerbank
-våtservetter
-tygkasse
-bestick

-Ipad om jag ska iväg längre bort/tid.

Vilket påminner mig att jag nog ska hitta någon necessär eller så och lägga i bilen. Istället för o ha utspritt i handskfacket mm som det är nu. För den har jag ju nästan alltid med mig också. :D

Det var bara den längsta listan hitills - sedan har det tillkommit några. Jag blir helt häpen! Både över mängden grejer och att folk är så organiserade. 😅
Mja, jag är van pendlare, kommer därifrån. Jag använder hörlurar och surfplatta till ljudbok eller musik, annars hade det varit en vanlig bok tidigare. Servetter är ALLTID bra ifall man behöver på toalett eller om man äter något. Hur många gånger behöver man inte bestick och har inte....Rest från långpendlare. Handsprit är en rest från pandemin, inte dumt som pendlare ändå.Låset är när jag simmar, har man glömt det en gång har man det som standard i väskan insåg jag.Jag har mens ibland, mensskydd torde vara smart att ha med sig om man behöver, eller är tonårsmamma för all del. Speciellt när den inte bokar exakt dag och tid den dyker upp :rage::DHårbandet har råkat bli kvar.Flaskhållaren är smart, väskan är för liten för flaska också insåg jag i somras. Alla borde ha sig en mobilladdare så slipper man få höra att mobilen inte har någon ström alternativt få frågan "har du en laddare?" ;)
Mediciner. Kan man bryta migrän, huvudvärk, illamående eller magknip med sina mediciner vill man ju inte lämna hemmet utan? Vad som saknas är ju akutmedicin för epilepsin och den ligger på jobbet (de använde inte den eftersom de inte ens visste om det, smartskallejag hade glömt berätta det) och i toaskåpet hemma....
Informationskort, jag har inget sånt inlagt på min mobil, det finns i plastfickan där kortet om epilepsin bland annat är.

I jackan har jag plånbok med kort och pengar och foton på barnen och även en telefon samt hemnycklar och förstås hundgodis och bajspåsar. :D

Min surfplatta med metallram och mina sony over ear hörlurar är ju det otympligaste och tyngsta, resten är ju småigt. Väger i princip ingenting ju. Handsprit i en miniflaska, informationskorten i en plastficka till tågkort en gång i tiden. Burken på min förra bild är som jag hade en smörgås i, den är lika stor som en sådan också, plats för ca 2 stycken smörgåsar ovanpå varandra.
Medicin i en sådan här.
207484js.webp

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: fejko
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 522
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 572
Senast: purity_666
·
Övr. Katt Hej! Jag och min mamma har en katt tillsammans som nu är runt 8 år. Katten bor just nu hos mamma, men mamma kommer att flytta till...
Svar
2
· Visningar
1 683
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • "Säljer inte till sällskap"
  • Katthår