Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har insett att det börjar bli dags att planera för att packa BB-väskan, ni som har packat vad har ni med?
Har insett att det börjar bli dags att planera för att packa BB-väskan, ni som har packat vad har ni med?
Jag hade för mycket grejor första gången så andra gången hade jag
Till mig
Två par mjuka byxor
Två par amningslinnen
En amningen
Amningsinlägg
Strumpor
Bindor (fanns även på BB men ville ändå ha egna)
Hygienartiklar (eftersom jag har känslig hud, duschtvål och schampo finns annars)
Tandborste och tandkräm
Hårsnodd och borste
Dricka (jag tog Mer)
Corny (flera stycken)
Till bebis
Två pyjmaser i stl 50 och en i 56
Mössa till bebisen
Filt
Snutte
Napp
Nagelsax och fil
Blöjor
Fick höra att min bebis var under genomsnittet i storlek så därför hade vi två olika storlekar med oss. Nu vägde han drygt 3,8 kg och var 51 cm lång så han har aldrig ens kunnat ha stl 50. Förra gången fick vi ligga och vänta väldigt länge efter förlossningen pga komplikationer i ett annat rum och jag var så satans hungrig (hade spytt upp allt jag åt under dagen) så den här gången hade jag med mig några stycken Corny för att stilla värsta hungern efteråt. Drickan ville jag ha till när vi kom upp till rummet.
Lustigt det är med olika barn och storlekar! Cornelis vägde 3790 och var 51 cm, han hade storlek 50 i en månad eller något mer, växte en cm i månaden och 240 gram i veckan i snitt
Och min dotter var 53 cm lång och vägde 3880 g, och hon hade strl 50 i närmare 6 veckor. Dock inte byxor med fot, de passade inte alls (för långa ben eller för stora fötter?).
Fick höra att min bebis var under genomsnittet i storlek så därför hade vi två olika storlekar med oss. Nu vägde han drygt 3,8 kg och var 51 cm lång så han har aldrig ens kunnat ha stl 50. .
Lustigt det är med olika barn och storlekar! Cornelis vägde 3790 och var 51 cm, han hade storlek 50 i en månad eller något mer, växte en cm i månaden och 240 gram i veckan i snitt
Och min dotter var 53 cm lång och vägde 3880 g, och hon hade strl 50 i närmare 6 veckor. Dock inte byxor med fot, de passade inte alls (för långa ben eller för stora fötter?).
Och jag tycker det är så smidigt för då slipper man hålla reda på strumpor.Byxor med fot har jag inte förstått mig på alls, cornelis hade nog för korta ben och/eller för små fötter för fötterna hamnade lixom i benen när han rörde sig så satt inte alls bra även om det såg hyffsat ut när man satte på honom!