Sv: Bates Innova
jag funderade på den pariani eller vad den heter, men insåg att den har för lite stöd till mig. får absolut inte bli hal och måste ha stora stöd...annars så studsar jag ur sadeln på honom då han rör sig stort.
sen har jag begränsad budget i nuläget...började med stor budget, men har minskat eftersom tiden gått. Vill helst inte betala mer än 15.000 längre för en sadel..har insett att jag säkert bara kommer kunna ha sadeln en kort tid iallafall. Så där faller några märken bort,,,o resten är svåra o hitta begagnade som har typ 18-18½ i sits, stora stöd, korta kåpor plus ska passa hästen.
sen finns tyvärr inte alla märken att få tag på i närheten. vissa har jag fått beställa hem för o testa, men det är lite svårt också.
kan ju säga att jag funderat på bomlöst
men där blir jag rädd att det kommer bli vingligt istället...(har haft vinglig känsla i den bomlösa jag testat i förut..)
amerigo är jag i övrigt sugen på, o håller koll om det dyker in ngn begagnad!
måste se upp med så sätet inte blir för djupt i sadlar också. Har inga problem med djupa säten annars (älskar djupa säten!) men på en frieser med hingstnacke så blir man väldigt fastlås när dom höjer nacken framtill...och sen blir det högt baktill. Om man måste av fort så blir man helt fast och kommer inte av. Man kan inte svinga sig framåt eller svinga över benen..man blir helt låst utan man får sitta där man sitter.
hade jag haft råd hade jag gärna testat en childerik eller hur dom stavas...men det får vänta. Cobra har jag funderat på men ännu inte funnit att prova i min storlek.