Bates Caprilli Cair

Centaur

Trådstartare
Vet att det finns flera här på forumet som har/har haft denna sadeln. Vad har ni för synpunkter? Är det en bra sadel? Mjuk? Hur funkar det med luften? Kan den tänkas passa en häst med rak rygg och hög/lång manke? :confused:

Jag har en i dressyr modell. Det är en bra sadel. Lädret verkar vara bra kvalite det är mjukt. Jätte skön att sitta i :love:
Jag har inte använt min mer än ca 5ggr innan hästen var för bred för sadlen tyvärr. Jag tror inte den skulle passa på en rak rygg.

Tror du inte? Har läst nånstans att dom var raka i bommen? :confused: Ser så ut också.. Men det stämmer alltså inte?

Är dressyrsadeln jag är intresserad av, förresten.

Hej
Är det inte samma bom som Wintec har :confused:?
Det har jag fått för mig i och med att det går att ändra bomvidden på samma sätt som Wintec.
M vH Mannis

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 762
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 245

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka