Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när vintern snart kommer så tänkte jag köpa ett tjockt (minst
300g) vintertäcke med fast hals. Vilket täcke är det bästa? Funderar på bucas power turnout full neck. Vad tycker ni?
Det beror helt på vilken prisklass du klarar. Funderar du på bucas hade jag mycke hellre tagit Horseware. Sen finns även Mark Todd och Shires i lite billigare klass än HW.
Shires dyrare modeller med 300 och 400 gramsfyllning och helhals, tror de har hela insidan i glansigt tyg vilket är super. De har även en väldigt rymlig hals. Har man hästar med mycket hals passar shiers oftare bättre än Horseware som har ganska smala halsar på sina täcken.
Vet även att WheterBeta brukar få bra omdömen men har aldrig testat själv.
Jag är osäker på fodret i bucastäcket. Är det positivt ellet negativ att det är fleece?
jag tycker att det är negativt.Det fastnar massa hår som blir stickigt och som är väldigt svårt att få bort,blir elektriskt när du drar av täcket,och ger bogskav.
Mycket bättre med nylonfoder!!![]()
Det beror helt på vilken prisklass du klarar. Funderar du på bucas hade jag mycke hellre tagit Horseware.
Vet även att WheterBeta brukar få bra omdömen men har aldrig testat själv.