Bästa tipset/Rådet

Sv: Bästa tipset/Rådet

Har ni gift er innan barnet kommer behöver ni inte skriva några papper.

kl

Jag tycker personligen att det är en bra idé att köpa barnvagn begagnad för det är jättesvårt att veta innan vad man vill ha.
Vi köpte en (begagnad) som vi tyckte var perfekt, men har nu sålt den vidare efter några månaders användning då vi inte alls trivdes så bra med den som vi trott, nu funderar vi på att köpa helt nytt för nu vet vi vad vi vill ha och kommer ha den länge!

Den var stor, klumpig och allmänt osmidig :)
Innan såg vi den som rymlig och stabil :D
Det är lätt att ändra åsikt när man väl börjar använda prylarna...

Se bara till att köpa en vagn som går att köra i snö.
Träffade ett par i helgen som var väldigt irriterade på sin flashiga vagn som inte gick att köra i snö

Det har vi tänkt på :)
Den gamla hade nog blivit väldigt tung i snö då den var tung i allt utom bara rakt fram ;)

Den var stor, klumpig och allmänt osmidig :)
Innan såg vi den som rymlig och stabil :D
Det är lätt att ändra åsikt när man väl börjar använda prylarna...

Det kan jag tänka mig. Vi köpte en ny vagn (det enda nya vi köpt i princip), och är väldigt nöjda med den. Eftersom vi bor ganska litet, och i stan, så prioriterade vi att den skulle vara liten, smidig och hyfsat terränggående (rätt stora hjul), och den är utmärkt, vi är väldigt nöjda med den nu när vi använt den ett tag. Smidighet ska inte underskattas!

Annars är den väldigt "modern" eller vad man ska kalla det, trehjulig med handbroms, inte alls som vagnarna såg ut förr. Barnvagnar är verkligen ett område där utvecklingen gått framåt!

Vi blev erbjudna en "äldre" vagn innan som vi tackade nej till, köpte sedan den vi haft (emmaljunga) men den blev för otymplig helt enkelt och tog upp alldeles för mycket plats i bilen (hela bagaget).
Har nu kollat på 3hjuliga och har fastnat för en... har ett stort minus men resten uppväger troligen, ska kolla på en ny på onsdag då det blev en oplanerad tripp till sthlm :) för det finns inga sådana här på ön...

sorry TS för OT :)

När sonen var 2-3 veckor så fick jag ett långt mail ifrån min sambos kusin. I det brevet fick jag ett antal råd och tips angående sömn, skötsel och mat. I slutet av brevet gav hon rådet att mor & farföräldrar gärna vill träffa sina barnbarn och bilda sin egen relation. :cry:
Vem tror hon att hon är? Jag var pigg efter förlossningen, sen när mjölken började rinna till så var inte hormonerna i schack riktigt, vem vill få ett sådant här brev. Jag grät och grät. Det är väl upp till mig att bestämma när jag vill ha barnvakt och ha besök. Dessutom bor jag vid svärföräldrarna, i början hade jag velat ha dem på andra sidan jorden, då de råd de gav inte gav mig något, utan bara tärde på min självkänsla. Vissa har svårt att acceptera att man vill göra saker på sitt eget vis och har ett stort behov att få knyta an. Det tog mig 9 månader innan jag kunde lämna bort sonen mer än 1-2 timmar.

Mitt bästa tips är att ta saker som de kommer och ta det lugnt :). Och skaffa en bra, ergonomisk bärsele eller bärsjal! Jätteskönt att kunna ha bebisen intill och nära, och så vill ju många barn ha det när de är små, samtidigt som man har händerna fria och bär på ett sätt som skonar kroppen.

Jag tycker kommentarerna var hemska och skulle nog mördat den som sa någon av dem. Som tur är så var det ingen som tog på min mage (en väninna iofs frågade snällt och fick känna och mamma förstås som också frågade först.) eller som sa elakheter. (Vilken fullkomlig idiot, inte orka över 30, jag blir arg bara jag tänker på det.)

kn
Mitt tips är att i alla fall överväga att ha förbi folk på fika första veckorna, det kan vara hur trevligt som helst och A sov alltid som bäst då. (vi var iofs på BB en vecka först så det hade lugnat sig lite, besöksförbud så vi träffade bara fyra gäng i caféet). Men inte fler än ett besök per dag och försök få dem att fatta att de ska ta med fikabröd själva.

(vi hade flera per dag och var tvugna att förse dem med fikabröd:devil:).

Det bästa vi gjorde var nog att reda in en korg till A att ha i vardagsrummet. Vi hade spjälsäng i sovrummet och det var verkligen enormt bra att ha en sovplats för honom i rummet där man var på dagarna. (och läs på instruktionerna till plastunderlägg till sängen, jag höll på att slänga bort lappen och läste i sista sekunden. De får inte vara under bebisens huvud eftersom de inte går att andas igenom)

Senast ändrad:

Bästa tipset: man kan inte skämma bort en bebis med närhet och amning!
Gå på magkänslan vad som funkar för er!

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677
Gravid - 1år Är ni det? Flickvännen till en av killens kompisar är gravid i v 28 och har sedan start varit såååå lycklig!!!! och älskat livet mer än...
2
Svar
24
· Visningar
2 674
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24