Bästa tipsen för bädd i boxen

Pricken2004

Trådstartare
Hej!
Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man fyller på var 2-4 vecka). Det ska också helst vara lättmockat. Vad använder ni, blandar ni osv? Tack på förhand!

Hej!
Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man fyller på var 2-4 vecka). Det ska också helst vara lättmockat. Vad använder ni, blandar ni osv? Tack på förhand!
Jag har använt antingen torv eller torvmix där jag blandar in kutterspån emellanåt. Tycker det blir en stabil bädd där jag bara vänder övre materialet varje dag och mockar rent det, eventuellt gräver ur lite om hästen kissar på specifika platser och jämnar till hela bädden. Beror på tex om det kommer in fukt, hur mycket hästen står inne hur mycket jag mockar ut och ofta jag fyller på.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama