Bästa tandkrämen

Mina ilningar blir bättre/bra med Colgate sensitive pro-relief. Har köpt fel och köpt motsvarande Sensodyne så många gånger men den fungerar inte alls lika bra till mig.
 
Jag använder denttabs. Jättekänsliga tänder som får ilningar hela tiden annars - till och med av de flesta tandkrämer.

Jag är så nyfiken (pga zero waste) på tabletter men typ allt verkar vara utan flour. Och det ska man väl ha även som vuxen tycker jag tandläkare säger?
 
Jag är så nyfiken (pga zero waste) på tabletter men typ allt verkar vara utan flour. Och det ska man väl ha även som vuxen tycker jag tandläkare säger?
Denttabs finns med flour på jordklok :) Kan ju säga att jag i början tyckte det kändes lite konstigt, blir ju inte riktigt samma tjocka skum som med vanlig tandkräm, men med en mjuk tandborste och att tugga sönder tabletten lite så funkar det galant. Inga anmärkningar från tandläkaren heller efter 2 år och så smidigt när en är ute och reser att bara behöva ta med sig exakt rätt antal tabletter. Jag är helt såld haha
 
Denttabs finns med flour på jordklok :) Kan ju säga att jag i början tyckte det kändes lite konstigt, blir ju inte riktigt samma tjocka skum som med vanlig tandkräm, men med en mjuk tandborste och att tugga sönder tabletten lite så funkar det galant. Inga anmärkningar från tandläkaren heller efter 2 år och så smidigt när en är ute och reser att bara behöva ta med sig exakt rätt antal tabletter. Jag är helt såld haha

Ah! Klickade bara på första träffen där o antog det var samma som jag kollat innan 😅 Ska skrivas upp till nästa beställning, sådant slöseri på en massa små tandkrämstuber när man inte gillar de som finns större åtm.
 
Jag har använt colgate sensitive pro-relief sedan den kom, fick en liten provtub hos tandläkaren och blev så glatt överraskad när den hjälpte. Övriga som ska vara bra mot ilningar gör det enbart än värre för mig. Nu använder jag paradontax ultra clean och den är än bättre, särskilt om man har problem med inflammationer i munnen då och då också. Den är dock inte lika god som golgate sensitive pro-relief men tänderna känns helt otroligt rena av den och inflammationer försvinner snabbt.
 
Vi använder zendium då sambons Afte (munblåsor) har blivit mycket bättre av att använda den. Det var hans tandläkare som rekommenderade den. Jag uppskattar att smaken inte är så stark. Borstar jag någon gång med en annan tandkräm, så är många så starka att det nästan ömmar i tandköttet efteråt.
 
Vi använder zendium då sambons Afte (munblåsor) har blivit mycket bättre av att använda den. Det var hans tandläkare som rekommenderade den. Jag uppskattar att smaken inte är så stark. Borstar jag någon gång med en annan tandkräm, så är många så starka att det nästan ömmar i tandköttet efteråt.
Jag har också lätt för afte och måste erkänna att zendium faktiskt verkar förebygga!
 
Jag kan bara använda pepsodent super fluor. Tycker alla andra smakar eller känns så vidrigt. Men så har jag inga ilningar heller.. 🙊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 129
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 400
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp