Bästa tandkrämen

mars

Trådstartare
Vilken är er favorit mot ilningar? samt vilken sort känns som man får fräschaste känslan efter?
 
Sensodyne eller va den heter har jag för mig funkat bra. Använder dock med Colgate och tycker den funkar bra, är nog mer individuellt, men har för mig när ja hade Sensodynen att de va lite bättre gillade dock inte smaken på den efteråt.
 
Jag använder Sensodyne Extra Fresh sedan ca 10 år. Inga ilningar och bra fräsch mintsmak. Och inget SLS heller.
 
Sensodyne eller va den heter har jag för mig funkat bra. Använder dock med Colgate och tycker den funkar bra, är nog mer individuellt, men har för mig när ja hade Sensodynen att de va lite bättre gillade dock inte smaken på den efteråt.
Håller med om sensodynet, bra det lilla jag haft ilningar, maken tycker den är riktigt bra. Men smakar bakpulver/bikarbonat i eftersmak..
 
Jag har en tjurig tand, utan Sensodyne reapair and protect gör den jätteont 😑
Använder jag den känner jag inget, tanden är kollad utan fel.
Men eftersmaken är lite unken.
 
Håller med om sensodynet, bra det lilla jag haft ilningar, maken tycker den är riktigt bra. Men smakar bakpulver/bikarbonat i eftersmak..
Håller med, jag gillar Zendium därför, men den är ju inte extra bra för ilningar såvitt jag vet. Tycker bäst om smaken på Colgate osv, men de är så väldigt starka och bränns.
 
Jag använder Colgate sensitive, tycker den funkar bra. Om den är bäst har jag ingen aning om, jag har inte brytt mig om att prova något annat.
 
Sällar mig till skaran som använder Sensodyne. Fått den rekommenderad av tandhygienist så jag litar på att det är vettigt innehåll.
 
Jag har nästan nött ner emaljen på mina framtänder, pga för hårt borstande under åren..... Numera borstar jag runtom dem men undviker själva ytan. Jag använder Sensodyne Repair and Protect men det hjälper inte, det är nog kört för min del.....
 
Jag använder denttabs. Jättekänsliga tänder som får ilningar hela tiden annars - till och med av de flesta tandkrämer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 129
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 400
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp