Bästa svängda sadelgjord

susanne

Trådstartare
Vilken sadelgjord för stormagade hästar är bäst? Berätta gärna vart ni köpt den också.

Min pålle får lätt skav på armbågen/i armhålan (pga den stora magensom puttar fram allt) så berätta hur den ser ut vi spännerna också.

Sv: Bästa svängda sadelgjord

Vilken som är bäst vet jag inte. Jag har bara provat en och den fungerar så bra att jag inte behövt prova någon annan. Jag har en svängd Glen Gordongjord i läder. Den får 5 + av mig.

Jag har en threadstone, jättebra! Mjuk och fin i lädret, bra resår osv.
11369028.jpg

Jag har en i läder från kentaur med fårskinn på insidan, den gillar jag. Den är svängd. Till vardags har jag en svängd i läder från hööks, den duger fint den oxå.
gjord.jpg

Har en dressyrgjord från jaguar som är underbar :love: mjuk och smidig, hittade bara en liten bild men man ser hur den ser ut iaf :)
girth-jaguar-dressage.JPG

Har en dressyrgjord från jaguar som är underbar :love: mjuk och smidig

Ja den ser ordentligt svängd ut. Jag antar dock att den är ordentligt dyr :crazy: (jag som är smålänning).

GG ser iochförsig ganska trevlig ut den med.

Helst skulle jag vilja ha en som hade skydd för spännerna också (så som Stubben har), men man kan inte få allt. Sadelmakaren kan nog iochförsig fixa det.

Har också GlenGordons svängda dressyrgjord. Min häst har av alla tidigare sadelgjordar haft problem att hon fick skavså i armhålan, men har inte hänt en enda gång under dom två åren hon haft glengordon-gjorden. Så är verkligen helnöjd med den både bra passform och bra läder i den tycker jag.

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka