Bästa Skydden

Minusgraader

Trådstartare
Ja vilka är egentligen dem bästa fälttävlans skydden? :crazy:

Vilka skydd har ni o vad tycker ni om dem? Negativt, positivt? ;)

Sv: Bästa Skydden

Jag använder Eskadrons Cross Country skydd bak, och e JÄTTE nöjd med dem:love: . Sitter alltid på plats och skyddar tillräckligt bra.
Fram använder jag Pegasus benskydd som går runt kotan, också väldigt bra men kasar lite om man inte spänner dem JÄTTE hårt:crazy: .
Och så har jag proffesional choice boots fram och Horze boots bak..

Min syrra har nyss köpt nya skydd. de är jättesmarta, för de skyddar runt hela benet, men har oxå en inbyggd "stålplatta" som extra skydd vid senan. ungefär som en blandning av senskydd o fälttävlansskydd...:cool:

Pröva att söka här på forumet, finns massor av trådar om detta :idea:

Jag har NEW lightweight och är väldigt nöjd med dem.

Jag har Style´s skydd, snarlika NEW:s skydd men ngt äldre än dem tror jag :confused: Är i alla fall supernöjd med dem, ( inte minst för att jag fick köpa dem superbilligt begagnat av elitryttare! :) ) Nej, skämt å sido, jag tycker verkligen de fyller alla önskbara funktioner av vad man kan begära av skydd för en fälttävlanshäst. :) Kostar dock runt 1000kr / paret i butiker, men vill man satsa och ha ett par riktigt bra skydd är de helt klart värda de pengarna.

Det finns ju redan en tråd här om just detta men jag säger än en gång att mina N.E.W skydd med stålskena och ludd som håller smågrus ute är de bästa skydd jag använt genom åren!:)

Har proffessional choice och de har funkat jättebra - sitter på plats o har skyddat benen bra. Har haft mina i ganska många år o även kardboren funkar fortfarande utan problem.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Imogen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem unghästar representerade Sverige när unghäst-VM i fälttävlan avgjordes i Frankrike. Allra bäst gick det för 6-åringen Sella med...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 642
Senast: Piaff
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur