Bästa sättet ??

K

Katleen

På vilket sätt har du lärt din häst galoppombyten? Jag själv har tränat över en bom / litet hinder 1 dag i veckan ca. hur har du gjort det ?? Går det fortare ifall man tränar på det flera gånger i veckan... Skriv gärna hur DU gjort ;)

Sv: Bästa sättet ??

Så har jag också gjort.

Men för mina stora är galoppombyten väldigt naturligt. Ta t.ex. 6-åringen som endast har blivit ordentligt riden i några månader. Hon byter galopp så fort jag byter varv.

okej ;) Min har nu blivit 7 och byter ute av sig själv, så hon kan när hon vill. :) Hon byter alltid med fram men ibland även med bak. :)

jag har tränat över bom 1dag i veckan, sen på träningarna lite då & då :)

För att lära mig galoppombyten började min ridlärare att göra över ett hinder snett igenom sedan när det funkar så är det bara en bom och när det funkar lätt så tar jag helt utan nånting och då byter man galopp i snett igenom när man kommer ut till väggen igen

när man lär hästar så är det enklaste att galoppera sakta av till trav/skritt 2 steg fatta nya galoppen til lslut kan man göra det utan att sakta av.

Min häst kunde det typ innan men han är itne så bra på att få med sig alla benen när jag ber om det men han tkr att det är jättekul med galppombyten och tar ett stort galoppsprång byter med alla benen (förhoppningsvis) och efter det blir han så nöjd och glad över att han lyckades så han tar ett apr bocksprång :P

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 580
Senast: Nevermind
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 182
Senast: Tualma
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar