Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig provat. Rapport avkrävs om hur bra och tillvägagångssätt använt.Ska de ätas som de är bara? Citron till eller inte?
Jag har ställt foten på en sjöborre i Grekland. Det var inte alls angenämt. Tänker att en rimlig hämnd är att äta en 30 år senare.Jag har ätit, i Grekland. De klövs på mitten och så skrapades innehållet ut. Tillagades inte alls vad jag minns, kanske var en citron inblandad men jag tror inte det. Kan tänka mig att det funkar med citron.
Ursäkta svammel, men det var så länge sen. Kände mig tvungen att berätta att jag ätit sjöborre. Gott var det.
Fullt rimligt.Jag har ställt foten på en sjöborre i Grekland. Det var inte alls angenämt. Tänker att en rimlig hämnd är att äta en 30 år senare.
Jag har ätit sjöborre två gånger på Sushi Sho, de var råa och jag tror inte att det var något speciellt till.Ska de ätas som de är bara? Citron till eller inte?
Ypperlig beskrivning av hur det smakar!Det smakade... speciellt. Den var lite fet och nötig men med en distinkt bismak. Doften var inte alls särskilt trevlig men citron hjälpte. Bismaken var något väldigt välbekant och efter ett tag gick det upp för mig att det var gammal hund. Alltså den där distinkta doften av otvättad halvblöt hund med lite dålig andedräkt. Äckligt och mysigt på samma gång.
Jag är inte helt avskräckt ändå, vill prova det rått och eventuellt smaksatt.
Jag vet inte om jag någonsin fått höra att något var äckligt och mysigt på samma gång tidigare? Och även om jag mest blir osugen av din beskrivning så googlar jag nu sjöborre…Det smakade... speciellt. Den var lite fet och nötig men med en distinkt bismak. Doften var inte alls särskilt trevlig men citron hjälpte. Bismaken var något väldigt välbekant och efter ett tag gick det upp för mig att det var gammal hund. Alltså den där distinkta doften av otvättad halvblöt hund med lite dålig andedräkt. Äckligt och mysigt på samma gång.
Jag är inte helt avskräckt ändå, vill prova det rått och eventuellt smaksatt.
De gånger jag ätit sjöborre utomlands har man serverat de lite som ostron. Typ råa med citron. Honorna är godare än hanarna, eftersom de har rom i små utrymmen.Ska de ätas som de är bara? Citron till eller inte?
Och jag försöker febrilt komma fram till hur man kan beskriva det på det sätt @Milosari gjorde och ändå komma fram till att man inte är helt avskräckt utan gärna vill testa igenJag vet inte om jag någonsin fått höra att något var äckligt och mysigt på samma gång tidigare? Och även om jag mest blir osugen av din beskrivning så googlar jag nu sjöborre…
Ja fast det är ju det. Den gamla hunden luktar ju, men det är som ruttnande tång. Det luktar egentligen äckligt, men det luktar ju också hav och hav är något positivt. Kanske kanske att det är något lättare för vana hundägare att äta sjöborrar då . Andra har nog sämre associationer till doften av hundandedräkt.Jag vet inte om jag någonsin fått höra att något var äckligt och mysigt på samma gång tidigare? Och även om jag mest blir osugen av din beskrivning så googlar jag nu sjöborre…
Jag brukar normalt sett ha en liten förkärlek till spännande smaker och konsistenser. Men här kunde jag inte riktigt bestämma mig. Om man kan tona ner bismaken så var själva grundsmaken rätt god ändå. Påminde lite om hästskokrabba (som BARA är gott, ingen skum bismak där inte).Och jag försöker febrilt komma fram till hur man kan beskriva det på det sätt @Milosari gjorde och ändå komma fram till att man inte är helt avskräckt utan gärna vill testa igen
Av beskrivningarna i tråden verkar sjöborre smaka just bottenskrapJag smakade på sjöborre i samband med en kurs som jag gick på universitetet där vi gjorde ett bottenskrap och fick upp bland annat sjöborrar. Inga tillbehör, minns det som att det smakade salt och beskt.
Tyckte det med, tills jag såg vem som startat den - för då kändes den fullkomligt rimligDagens mest oväntade tråd
Ja, fy, jag blir ungefär lika sugen på sjöborre som jag är på surströmming.....Av beskrivningarna i tråden verkar sjöborre smaka just bottenskrap
Blöt hund.
Dålig andedräkt.
Salt och nötter….