Bästa regntäcket?

Kivina

Trådstartare
Jag ska ut på husvagnssemester inom kort och hunden ska åka med.. För att undvika att få in en blöt hund i vagnen de dagar det regnar, måste jag köpa ett regntäcke.

Vilket är erat bästa regntäcke? Det måste finnas i strl 60 ev. 65..

Jag ska ut på husvagnssemester inom kort och hunden ska åka med.. För att undvika att få in en blöt hund i vagnen de dagar det regnar, måste jag köpa ett regntäcke.

Vilket är erat bästa regntäcke? Det måste finnas i strl 60 ev. 65..

Rukka har några modeller att välja mellan men även där 60 cm och 65 cm men inget mitt emellan. Kan ju dock vara värt att prova ändå eftersom det är annat märke.
Annars brukar back on Track ha "mellanstorlekar" och de har ett regntäcke utan stoppning och ett med.

Rukka har några modeller att välja mellan men även där 60 cm och 65 cm men inget mitt emellan. Kan ju dock vara värt att prova ändå eftersom det är annat märke.
Annars brukar back on Track ha "mellanstorlekar" och de har ett regntäcke utan stoppning och ett med.
Hurtta verkar vara lite beroende av modell. Vi har ultimate warmer i strl 60 och den sitter som ett smäck. Även fleeceoverallen är i strl 60 och passar perfekt.
Men när vi provade summit parka i strl 60 var den för liten. Köpte 65 men hunden simmade i den och det kom in massor med snö i det.

Ska prova Rukka på henne när jag får möjlighet.

Vi har BoT både nät och vintertäcke. Samma där, hon ska ha 59 på längden men 63 på "höjden".. Men vi har valt 63 ändå eftersom de skyddar längre ner...

Hon verkar vara en "mellanstorlekarna" hund helt enkelt..

Jag är mycket förtjust i Trixie Avallon. Sitter utmärkt på mina salukis men används på "vanliga hundar" i butikers reklambilder m.m. Storlekarna är inte heller de vanliga. Testar jag vanliga täcken på min större tik så är 60 för litet och 65 för stort. 62 på trixie-täckena är utmärkt :)

Jag är mycket förtjust i Trixie Avallon. Sitter utmärkt på mina salukis men används på "vanliga hundar" i butikers reklambilder m.m. Storlekarna är inte heller de vanliga. Testar jag vanliga täcken på min större tik så är 60 för litet och 65 för stort. 62 på trixie-täckena är utmärkt :)
Det ska jag kika efter! Tack för tips!

Det ska jag kika efter! Tack för tips!
Vet att det förut fanns på djurmaxi iaf :) Eller ja, de har flera täcken som heter samma sak, men som är i olika utföranden. Finns både vintertäcke, regntäcke, något softshelltäcke osv. Jag har både regn- och vintertäcke och när jag sytt egna täcken har jag haft regntäcket som grundmall för att få allt bra.

Hurtta verkar vara lite beroende av modell. Vi har ultimate warmer i strl 60 och den sitter som ett smäck. Även fleeceoverallen är i strl 60 och passar perfekt.
Men när vi provade summit parka i strl 60 var den för liten. Köpte 65 men hunden simmade i den och det kom in massor med snö i det.

Ska prova Rukka på henne när jag får möjlighet.

Vi har BoT både nät och vintertäcke. Samma där, hon ska ha 59 på längden men 63 på "höjden".. Men vi har valt 63 ändå eftersom de skyddar längre ner...

Hon verkar vara en "mellanstorlekarna" hund helt enkelt..

Jag har samma problem med min ena som är "mellanstorlek". Så jobbigt!

Jag har ett väldigt tunt regntäcke från Hurtta som jag är väldigt nöjd med. Det är väldigt tunt och värmer alltså inte, har en hög hals och täcker översta delen av benen. Jag minns inte riktigt vad modellen heter, kan det ha varit något med Storm? Det var ett par år sedan jag köpte det så jag är osäker på om det fortfarande säljs men eftersom jag är så nöjd med det så vill jag ändå tipsa om det :p

Vill helst bara ha ett "skaltäcke", som funkar även vid varmare sommarregn.

Overall hade också varit ett alternativ faktiskt!

Dessa täcken som jag har är supertunna och inte mycket mer än ett skaltäcke, jag skulle inte säga att de värmer särskilt mycket alls. Vilket i och för sig är negativt för mig som har frusna hundar :P

Har du kollat på Ruffwears tunna täcke? Tänker att det har rätt funktion iaf - dock känns storlekarna lite udda. Men kan vara värt att kolla upp iaf.

Jag hade satsat på en hurta regnoverall. Bra passform, andas bra, finns i många storlekar och täcker så att man undviker att hunden blir så blöt. Min hund har sin i stallet regniga dagar, springer och leker mycket men jag får inte känslan av att han blir så särskilt mycket varmare i den än utan i samma utetemperatur.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar