Bästa och snyggaste?

F

FidoDog

Vilken är den bästa padden? Det finns ju hur många som helst att välja mellan... :confused:

Jag letar efter en pad i 1500-2000 kr-klassen. Stötdämpande, ventilerande, anpassningsbar efter hästryggen men samtidigt tillräckligt snygg för att kunna tävla i.

Help :angel:

Sv: Bästa och snyggaste?

Reinsman-padarna tycker jag är riktigt bra, men jag har mest sett dom i enfärgade... Men det finns många färger....

Jag tycker att Bonanzawestern har väldigt mycket snygga paddar! Särskilt dom ifrån Continental tycker jag är fina... :)

Hov och tass hade en hel del snygga, men absolut så har Bonanza det också =) De finns de som är ordenligt utformade efter hästryggen, men samtidigt mönstrade så man kan tävla med dem =).

Själv använde jag "vanlig" pad (med filt under) förut, men efter att vi så strategiskt glömde den i stallet när vi for till SM förra året, var vi tvungna att köpa en ny och det blev en neopren/filt-pad. Den har lufthål, hål för manken och ligger riktigt bra --> trots att jag måste ha en tävlingsfilt över, så tycker jag att det funkar mkt bättre, sadeln ligger still och hästen verkar verkligen trivas. Vet att detta inte var vad du frågade efter, men tänkte bara säga att man kan ju göra så också, eftersom paden då går att använda till träning också, utan att det gör något om den blir smutsig. Dessutom formar den sig efter ryggen. Nåt liknande den här jag har.

Hoppas du hittar det du letar efter!

Har du en väl tillpassad sadel kan du ju hellre spara lite pengar och köpa en lite billigare pad:idea:

Snyggaste att tävla i är helt klart enfärgat med korgmönsterläder och concho och 2 tasslar på!

Visst finns det många snygga.... Men vilken är bäst?! :confused:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka