Bästa och mest prisvärda hundmaten

Mirre

Trådstartare
Till tunn lhasa apsotik på 4 år.
Hon är väldigt kräsen i maten och äter rätt små mängder i taget. Har ni några tips?

Jag körde valpfoder på vår äldsta tik ända tills vi skaffade hund nr två som är extremt lättfödd. Valpfoder eller hundmat för aktiva hundar är i regel energitätare än vanligt foder så då behöver de inte äta lika mycket av det. För min hund fungerade det bra att ha torrfoder framme också då hon tog en tugga då och då, nu fungerar det inte då vi har flera hundar.

Jag har inga konkreta tips på märken eller så, men ett foder som är högre i energi lär passa bättre för en hund som äter lite åt gången. Jag skulle kollat på något för aktiva hundar, de brukar ha högre kalorimängd per portion och borde alltså hjälpa även en petig hund att inte falla ur för mycket.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 348
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg