Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha vad tänkte jag med? Tack så jättemycket för tipset
Boj: Aldrig hört talas om innan, men ska defintivt kolla upp det. Tack!
Akupressur är jätteeffektivt på hästar också. Pressurpunkterna sitter inte alltid på samma ställen som själva ontet utan värk i en muskel i ryggen kan bero på en spänning i en muskel i korset osv. så det är ingenting man ska prova på själv, men det är väldigt effektivt i alla fall. Behövs bara någon enstaka gångs akupressur för att lätta även på långvariga spänningar. Min tränare kan akupressur och har visat på min häst, det ser väldigt coolt ut: Hon ser vart spänningen sitter och trycker sedan en knoge mot en punkt. Då börjar det vibrera i muskeln som är stel och gör ont, men hästen reagerar inte som om det smärtar utan är lugnt. Efter några sekunder slutar det vibrera och då slutar man trycka - och vips har man en avslappnad muskel istället för en stel. Instant fix med andra ord.Det är en tant (haha) som letar upp de punkter där jag är spänd, sedan lägger hon tryck där tills det släppt med en knoge eller ett finger eller vad det nu kan vara. Det gör inte ont, vilket är ett stort plus för mig.