Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi brukar ha dem på vår godisbutik i Lilla Edet. Även de sura. Sen finns de på en godisbutik på Smögen
Trodde de var helt borta. Älskar att blanda de sura med de salta!
Känner igen beskrivningen men inte namnet. Om de är de jag tänker på såMåste bara fråga er lakristroll....minns ni Drakeld?
De där löjligt goda godisarna med nån typ av seg lakritskräm i
Känner igen beskrivningen men inte namnet. Om de är de jag tänker på så
Men mest gillar jag naturgodis! Jag är fortfarande så besviken på Coop för att de bytte ut sitt naturgodissortiment och därmed tog bort de mjölkchokladsöverdragna ingefärsbitarna. Jag kunde köpa en hel påse med nästan bara sådana. Obligatoriskt biogodis!
Tack för påminnelsen om existensen av naturgodisets regent: kanelmandlar. Mycket högt på alla former av godislistor. Mindre tack för den djupa och akuta längtan som jag fick efter sådana nu. Vad har jag hemma - kanel. Räcker inte riktigt för att lösa problemet.
Har ni testat lakritsdadlar?
Om inte så gör det!
Är själv inte vingummist, men en fb-vän som bröt ihop när Bassetts ändrade receptet kom tillbaka till livet ett par veckor senare med hjälp av Ica Basics vingummin.Fazer blå, men de finns sällan. Så saknar jag Bassetts riktiga vinegum.
De är inte samma sak. Men bättre än dagens Bassetts.Är själv inte vingummist, men en fb-vän som bröt ihop när Bassetts ändrade receptet kom tillbaka till livet ett par veckor senare med hjälp av Ica Basics vingummin.
Ja vad hände där? Jag har inte hört någon som tycker att de smakar bra. Vad var vitsen? Var det att de tog bort dåliga E-indigrienser, eller varför ändra ett vinnande koncept?De är inte samma sak. Men bättre än dagens Bassetts.
Hallonlakrits skallar, geléhallon, båtar både lakrits och hallon. Vill inte ha hårda bitar utan bara sånt som är mjukt. Om jag misstänker att godiset är för gammalt så köper jag inte. Senast jag var på Ikea var det extrapris på bilar och om de hade varit färska så hade jag köpt. Men de var stenhårda så då fick det vara.