Bästa kennelnamnet

Sv: Bästa kennelnamnet

gillar också Memix bäst :) fast, om memorix och mermix redan finns KAN det bli problem, men det är bara att testa :)

Fast även om det skulle bli godkänt så hade jag inte valt ett namn där det var risk att folk blandar ihop.
Vitsen med kennelnamn är ju att det är unikt och lätt att komma ihåg.
Och att det inte är för långt förstår inte hur de tänker som väljer lååååånga kennelnamn och sedan nästan inte har plats för hundens namn.

fast så länge det är olika länder och raserna inte är desamma har jag svårt att se problemet? ok att man kan byta ras, den risken finns ju alltid, men att hitta ett namn som inte på minsta sätt påminner om ett redan registrerat kennelnamn är ju nära nog omöjligt. utöver det så är det ju också så att kennelnamnen bara kollas mot andra fci-anslutna länder, så tex kan man ha samma kennelnamn som någon i USA eller England, kanske tom utan att själv veta om det. kennelnamn är svårt... mitt eget har rätt många liknande namn, men inget av dem är i sverige eller min ras (vad jag vet iaf) och jag är mest bara glad att jag fick igenom ett namn som jag faktiskt gillade :D

Är på G att skicka in ansökan om Kennelnamn till Kennelklubben men har så svårt att bestämma mig. Det är fransk Bulldogg som det gäller.

Här kommer några förslag, vad gillar ni bäst?

Timyles - Enkelt och rätt roligt då det låter som ett namn men egentligen inte betyder någonting alls. Lätt att komma ihåg.

Memix - Heter Mix i efternamn så det blir lite mer "mitt". Dessutom slipper man det annars så vanliga "S" i slutet.

Vad är finast? Kom gärna med fler förslag!

Jag gillar Memix, men jag hade - om jag hade en kennel som bara skulle ha fransk bulldog - kallat den för

Frankofil

Utan s, då alltså.

/Priffe :cool:

Absolut Memix! Lätt att komma ihåg,och rullar på bra över tungan! :D Plus att det faktist har nått att göra med DIG!

Jag och sambon har disskuterat att om vi skulle ha en kennel så skulle den heta Hälls angels (vi har staffe) just för att vi bor i en by som heter Hälla! :D Även fast namnet antagligen inte skulle gå igenom så är det en kul idé!

jag röstar på sista, av anledningen att jagtycker detlåter bäst då jag säger det och att det har en personliganknytning till dig.

vad har du för hundar?

Just nu, en tik bara. Jag är ny på det här med fransk bulldogg, har mest varit insatt i bullterrieravel tidigare även om jag aldrig själv har tagit en kull.

Goes Wild Elsa heter hon, regnr S40632/2009 om du vill söka på hunddata ;)
:angel:

Memorix och Mermix finns alltså. Dock föder Memorix upp Schäfer (att döma av deras hemsida) och finska Mermix bedrivel Pudeluppfödning. Jag får hoppas på att namnet går igenom helt enkelt :)

Memix tycker jag låter bäst och det är även ett "neutralt" namn som inte förknippas med en specifik ras i fall att du skulle byta ras eller lägga till en i framtiden :) Kanske ska tillägga också att jag inte förknippar namnet med blandrasuppfödning heller.

Memorix och Mermix finns alltså. Dock föder Memorix upp Schäfer (att döma av deras hemsida) och finska Mermix bedrivel Pudeluppfödning. Jag får hoppas på att namnet går igenom helt enkelt :)

tycker du ska testa söka det ändå för får du det och protesterar ingen ´blir det ditt.

Just nu, en tik bara. Jag är ny på det här med fransk bulldogg, har mest varit insatt i bullterrieravel tidigare även om jag aldrig själv har tagit en kull.

Goes Wild Elsa heter hon, regnr S40632/2009 om du vill söka på hunddata ;)
:angel:

ok, har flera kompisar med bullterrier, uppfödare och icke uppfödare. rolig ras men nja, frallor är mer min melodi ;)

ok tack, vet vilken tik det är.

:D

Du får uppdatera när namnet är bestämt,vill i framtiden nämligen ha en fralla så kan ju vara bra att veta några uppfödare! :D

Ja,men usch,jag får inte kolla för mycket,då blir jag ju såååååå sugen! :D :love: Jag "måste" ju vänta några år....:cry:

Senast ändrad:

Ja,men usch,jag får inte kolla för mycket,då blir jag ju såååååå sugen! :D :love: Jag "måste" ju vänta några år....:cry:

Vet du vad? Ta kontakt med några uppfödare och be om att få komm aohc hälsa på. Även om det inte är aktuellt med en valp på flera år så är det alltid bra att knyta kontakt med uppfödare av rasen. Dessutom blir det lite mindre outhärdigt att vänta om man med jämna mellanrum får träffa frallor :)

Ja,men nu har vi redan en valp här hemma,plus min gammling,så ja,jag får ta och vänta ett tag endå,íallafall några år,när min gammling lämnat in,och jag känner mig redo för en ny så ska jag absolut ha en fralla! :love: Nu får jag drömma mig bort,och tänka på hur dryg valpen här hemma är,när man försöker rädda mattan,kablar,inredningen m.m! :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Försöker lite smått få fram ett kennelnamn jag kan använda i framtiden men tänkte att kan vara bra att köpa ett redan nu så det namnet...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: hoppsann
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 540
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II