Bästa handkrämen?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Min mamma önskar sig en riktigt bra hand & nagelbandskräm i julklapp men jag känner inte riktigt att jag har koll på det området. Den bästa jag vet är The Body Shops hampa-handkräm, men den tar så otroligt lång tid att torka och jag vet inte om hon har tålamod nog för det... Någon som har några andra förslag? Pris runt 100 kr hade jag tänkt.

Jag älskar Kiehls Ultimate strength hand salve, tror att prisklassen är snäppet mer än 100:- dock men den är helt fantastisk. Mjukgör, är ganska tjock men går in fort i huden!

Jag älskar Kiehls Ultimate strength hand salve, tror att prisklassen är snäppet mer än 100:- dock men den är helt fantastisk. Mjukgör, är ganska tjock men går in fort i huden!
Tack! Jag går faktiskt förbi en Kiehls-butik på väg hem, då ska jag kika in där! Det är inga problem om den kostar lite mer, det kan det vara värt om den är dryg och riktigt bra :)

Min mamma önskar sig en riktigt bra hand & nagelbandskräm i julklapp men jag känner inte riktigt att jag har koll på det området. Den bästa jag vet är The Body Shops hampa-handkräm, men den tar så otroligt lång tid att torka och jag vet inte om hon har tålamod nog för det... Någon som har några andra förslag? Pris runt 100 kr hade jag tänkt.

Jag gillar Crabtree & Evelyn när det kommer till handkräm, speciellt La Source Hand Therapy. Den kan du nog få för snäppet över hundralappen beroende på vart du köper den. Den går in snabbt i huden, men frågan är kanske om den är vårdande nog för riktigt, riktigt torra problemhänder om det är vad som efterfrågas.

Jag gillar Crabtree & Evelyn när det kommer till handkräm, speciellt La Source Hand Therapy. Den kan du nog få för snäppet över hundralappen beroende på vart du köper den. Den går in snabbt i huden, men frågan är kanske om den är vårdande nog för riktigt, riktigt torra problemhänder om det är vad som efterfrågas.
Tack! Hon har inte problemhänder som så, utan det är mest att främst fingrar och nagelband blir torra och "fnasiga" liksom. Så det borde funka med en vanlig men ovanligt bra kräm, så att säga :)
Neutrogena Norwegian Formula från apoteket, slut på alla problem med nariga o spruckna händer.
Just det, Neutrogena är ju ett bra märke rent generellt! Ska kolla på det också :)

Tack! Hon har inte problemhänder som så, utan det är mest att främst fingrar och nagelband blir torra och "fnasiga" liksom. Så det borde funka med en vanlig men ovanligt bra kräm, så att säga :)

Just det, Neutrogena är ju ett bra märke rent generellt! Ska kolla på det också :)

Tycker dessutom att det känns lite lyxigt, ganska fin förpackning och luktar väldigt gott. :)

Den här har jag nu - jätteskön för händerna:
akamuti-cuticle-moon-hand-nail-butter-50-ml.jpeg

https://www.jordklok.se/sv/articles...MIwvqT9v_61wIVWS0ZCh302g-EEAQYASABEgLgsfD_BwE

Tidigare hade jag denna (typ 35 kr) som dock inte var lika fet:

0-113472.jpg

Jag håller med om Neutrogenas handkräm(er). Om man inte behöver en med supermycket power i sig rekommenderar jag denna:

999999-62600600530.jpg

Den där kostar inte ens femtio spänn, så om du vill kan du ju kombinera med denna som kan användas på lite mer utsatta områden (eller som fotkräm, den är episk som fotkräm!):

Neutrogena-Norwegian-Formula-Hand-Cream-Concentrated-50ml-120097.jpg

Jag håller med om Neutrogenas handkräm(er). Om man inte behöver en med supermycket power i sig rekommenderar jag denna:

999999-62600600530.jpg

Den där kostar inte ens femtio spänn, så om du vill kan du ju kombinera med denna som kan användas på lite mer utsatta områden (eller som fotkräm, den är episk som fotkräm!):

Neutrogena-Norwegian-Formula-Hand-Cream-Concentrated-50ml-120097.jpg
Finns inget bättre. Kladdar inte heller:up:

Det verkar som att Neutrogena vinner omröstningen alltså! Tack för alla tips! :)

Jag tycker om Rapsodines handkräm med rapsolja! Riktigt bra! Dessutom tycker jag att det är trevligt att den tillverkad i Sverige med Svenska råvaror - alltid ett plus gör mig!

LCC Get a Grip Hand Balm fungerar klockrent på mina händer! Annars håller jag med @Zoya, jag tycker Rituals handkrämer också fungerar bra.

Urtekram är bra grejer! :) Gillar att den snabbt försvinner in i huden så man kan ta på saker direkt efteråt också. Behöver smörja väldigt sällan med den till skillnad från andra jag har provat.

Gillar också Urtekram. Har provat Aloe Vera och Nordic Birch, upplever att AV är snäppet bättre!

Jag brukade gilla Neutrogena, sen provade jag Rituals hand balm (finns olika, dels night balm som är vad det låter som - tar tid att gå in o huden, och hand balm som går in fortare och är den jag använder dagtid). Jag använder fortfarande Neutrogena på jobbet, eftersom min favorit från Rituals doftar ganska starkt vilket inte är lämpligt på jobbet ifråga, och märker rätt stor skillnad mellan de dagarna och de dagar jag är ledig eller jobbar hemma. (Mina händer utsätts för en del och blir lätt uttorkade pga det + blir lätt förhårdnader på sidan av pekfingrarna.) Men båda är bra. Neutrogena är mer "glycerolig" i konsistensen.

Jösses, inte anade jag att det fanns såhär många bra märken! Jag får snart köpa tio handkrämer till mamma, och tio till mig själv! :D

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 508
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar