Bästa Förbygeln??

Lollan

Trådstartare
Vilken är den bästa förbygeln??
både lädermässigt och hur den håller sadeln
på plats! Pris: mellan 600 och 1200.

Prestiges brösta med viss resår tycker jag om.
Men jag tror den ligger på 1700:-...

Har en förbygel från HG, den är snygg och ligger bra på hästen. Det är lite resår på sidan, men den är i samma färg som lädret. Snyggt och diskret! Kostar väl runt 1500 kanske..?

Lite billigare än din budget, men h**ks har en horsehead-förbygel som är (förvånansvärt) bra. Tror den kostar 500:-, helt i läder med bra justeringsmöjligheter + att om man låter sadelmakaren sätta på en karbinhake på vänstersidan så kan man ha förbygeln sittande på sadeln utan att ta loss den och dra den över huvudet på hästen.

Nu tycker jag inte att en brösta ska behöva hålla sadeln på plats.... :smirk: Förutom vid hoppning av höga hinder och klättring möjligtvis. Men jag tycker Prestiges är himla bra, mjuk, snygg och lite elastisk.

jag är helt kär i Dy'ons förbygel! :love: så himla snygg! mnen den kostar väl runt 2500 eller nåt?
sån måste ja köpa =) hehe

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
666
Senast: Smultron
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
396
Senast: ptr
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka