Sv: Bästa flugtäcket?
Jag köpte ett Rambo Fly Buster förra sommaren eftersom jag hade hört så mkt gott om Rambo.
Men jag blev jätte besviken!!!!
Köpte stl 140 för att undvika att täcket skulle åka bakåt. Han ligger mitt emellan 140-145 och kan för det mesta ha båda storlekarna.
Efter ca 10 dagars användning så hade hela främre delen på täcket tänjt ut sig så det satt som en tvångströja över bogen och fodret i bogen hade gått sönder. Det hängde även ner över rumpan då.
Jag kontaktade då butiken som hade sålt täcket och dom bad att få bilder på täcket när det låg på hästen. Butiken vidarebefodrade bilderna till Horsewear och dom hävdade efter att ha sett bilderna att jag hade köpt för stor storlek
till min häst!?!? Jag vet inte riktigt hur dom tänkte då eftersom deras storlekar är ganska märkliga, 130, 140 och 145!?! Så i deras värld skulle jag då köpt ett 130 täcke till min häst som är ca 165 cm i manken....

Jag har provat 135 täcken på honom och då är hela rumpan framme..
Som tur är så godkände butiken min reklamation ändå! Tycker synd om butiken för dom fick ju ingen som helst hjälp av Horsewear utan fick bära allt själva!
Det var en stor skillnad från Bucas där ett täcke gick sönder efter ca 1 månads användning och dom utan att ens ha sett täcket skickar ett nytt!!
Nej för mig blir det aldrig ngt mer Horseweartäcke efter den usla kundservicen!! Butikens handlande var däremot väldigt bra, men tänk om man inte träffar på en juste butik nästa gång..