Bästa flugmedlet!

E

EvensPila

Nu har jag hittat ett djuävulskt bra flugmedel. Min häst har alltid haft problem med flugor mygg och knott, och vi har testat jättemånga medel. Men inget har fungerat särskilt bra.
Men nu, herreguud! Testade Tea Tree olja som jag köpte från Harald Nyborg och hästen har inte ett enda myggbett och det är helt galet mycket myggor på hennes andra hästkompisar men hon är helt fri från dom!

Trodde inte det fanns så himla bra medel, men detta är sjukt bra!
Kostade bara 50-60 kr.

Om era hästar har problem med knott och mygg och sånt så rekommenderar jag er att testa detta! Det är vääldigt effektivt!:D

Sv: Bästa flugmedlet!

Fungerar det på dräktiga hästar??
Vågar inte kleta in de med vad som helst, bägge mina hästar är nämligen dräktiga:bump:

man bör tänka på att tee-tree olja e väldigt starkt... själv kör ja me en liter vatten + en halv liter äppelcidervinäger + typ sju droppar tee-tree + typ 12 droppar citronella (finns på hälsokosten)

KL:
Ett tips på ett annat bra myggmedel. (enligt ryckten och vän)
Receptet lyder så här:
1 saftdunk matolja (vet inte hur stor den ska vara, men det går nog att höfta!:p)
2 lättöl
½ pressad vitlök
ett knippe pesilja som man klipper.

Kanske inte häller är så bra på dräktiga ston men man vet vad det innehåller iallafall!

Ja! Gör det! det är hur bra som helst :D Har verkligen hittat något riktigtriktigt bra för en gångs skull :banana:

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 664
Senast: lil-sis
·
L
Utrustning Är på desperat jakt efter ett effektivt flugmedel! Använder Renons repeller just nu med det fungerar väl sådär... Det är mest flugor och...
Svar
14
· Visningar
6 285
Senast: em76
·
Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Totola
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 993
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?