Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar min fantastiska Volvo 850 -96.
Utan att vara påläst så tror jag du får svårt att få ihop det med en v40. Och i övrigt är det en fruktansvärt trång bil, sambons brorsa har en och man får liksom dyka ner i den och sedan kravla sig ut utan eventuell handväska, den får man vända sig om och hämta sedan.Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil?
Gillar volvo v40 men kan de dra 600 kg halvblod med boggi släp?
Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil?
Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil?
Bäst som dragbil, om jag inte behöver ha med mig mer grejor än som ryms i hästtransportens sadelkammare, skulle jag säga att exempelvis Volvo XC70, Volvo XC90, BMW X5, Audi Q7 eller en handfull stora amerikanska pickuper är. Tunga, relativt höga släpvagnsvikter, stabil väghållning, möjlighet till 4wd och gott om motor.Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil?
Jag tycker nog att xc70 och fyrhjulsdriven Passat spelar i samma liga?Bäst som dragbil, om jag inte behöver ha med mig mer grejor än som ryms i hästtransportens sadelkammare, skulle jag säga att exempelvis Volvo XC70, Volvo XC90, BMW X5, Audi Q7 eller en handfull stora amerikanska pickuper är. Tunga, relativt höga släpvagnsvikter, stabil väghållning, möjlighet till 4wd och gott om motor.
Bäst som dragbil om jag behöver ha med mig en massa saker, skulle jag säga att exempelvis VW Transporter eller Crafter med 4wd är.
Men de flesta som frågar om "bästa dragbil" menar egentligen inte det - utan är egentligen mest intresserade av vilken den minsta, billigaste, bränslesnålaste bilen med lägsta skatten och högsta släpvagnsvikten är, som funkar bra att dra hästtransport med ibland. Och är en bra jobbpendlarbil och familjebil och semesterbil och allt annat sånt också mellan varven. Alltså inte alls den bästa dragbilen, utan den bästa kompromissen. Då brukar jag säga t ex VW Passat.
Volvo V40 är ärligt talat en av de sista bilar jag skulle föreslå som bästa dragbil, men den kan funka som kompromiss om andra anledningar talar för den.