Kortfattat - min rygg håller på att gå av och bebis är just nu ett plåster. Jag har en förknuten bärsjal från Najell som fungerar bra men tycker det är lite bökigt om man bara ska ha henne i den korta stunder, samt stödet för huvudet är inte optimalt. Letar därför efter en sele som fyller nedan kriterier:
1. Enkel, så man lätt kan få i och ur henne så att man använder den även om det bara är korta stunder ibland. Alltså hemmabruk, inget lång-hajk med tusen funktioner.
2. Har bra stöd för huvud och nacke, ser gärna att hon kan somna i den och jag kan luta mig framåt utan att huvudet åker bak. Alltså möjlighet att fälla upp så den täcker hela huvudet.
3. Sval, eftersom vår och sommar kommer strax.
4. Ergonomisk för mig och henne.
5. Gärna inte för hård.
Tips?
1. Enkel, så man lätt kan få i och ur henne så att man använder den även om det bara är korta stunder ibland. Alltså hemmabruk, inget lång-hajk med tusen funktioner.
2. Har bra stöd för huvud och nacke, ser gärna att hon kan somna i den och jag kan luta mig framåt utan att huvudet åker bak. Alltså möjlighet att fälla upp så den täcker hela huvudet.
3. Sval, eftersom vår och sommar kommer strax.
4. Ergonomisk för mig och henne.
5. Gärna inte för hård.
Tips?