BÄsta Banan I Sverige Vilken???????

Sv: BÄsta Banan I Sverige Vilken???????

Sämsholm, eller Falkenberg

Och sen undrar nån varför ryttare inte kan enas....läs alla svaren på hur "eniga" vi är ang. banor....:crazy::rofl:

Och sen undrar nån varför ryttare inte kan enas....läs alla svaren på hur "eniga" vi är ang. banor....:crazy::rofl:

Men det är ju vår uppgift som banbyggare, var och en ska få varsin bana efter er egen smak.

Novali ska få en rosa bana utan krokodiler osv.

Senast ändrad:

Det beror väl på vilken nivå samt område man brukar tävla i, jag har tex varken varit i Mantorp , Hofors, Åkerbo eller Mariestad så dom kan jag ju inte välja.

Dom jag kan välja är Hermanstorp, Falkenberg, Sämsholm och Segersjö.

Men det är ju klart att Segersjö är helt outstanding som Nr 1 av Sveriges återstående banor.

MANTORP för msv och lätt och deb helt klart!

Måste man välja så tycker jag nog att Bollnäs är en utav de finaste vi varit på! (Gillar Hofors, Segersjö, ÖFK, Eken m.fl oxå!!!)

Helt klart Duseborg när den fortfarande var igång. Annars gillar jag att tävla på Gärds, fin bana. Även bra tävlingsplats där alla moment går på samma ställe.:)

Men det är ju vår uppgift som banbyggare, var och en ska få varsin bana efter er egen smak.

Novali ska få en rosa bana utan krokodiler osv.

Jag ÄLSKAR fjäsk!:bump::bump:

Vissa banbyggare från landskap i Öst kan räkna med en och annan liten "gåva" när vi gästar deras bana!:idea:

Segersjö av de som finns idag annars så tyckte jag att Baldersnäs var en mycket fin bana liksom Snogeholm

Jag är väldigt förtjust i Bunge på Gotland, dessvärre åker man ju inte dit så ofta, men kanske blir Lag SM ett skäl till att åka dit i år!
Annars gillar jag Mariestads Lätt bana för häst. Lite Off Topic, men tydligen ska de inte ha några tävlingar i år? Pga. att de inte längre har någon fälttävlanskommite..någon som vet något mera?? Vore ju tråkigt, då de brukar anordna flera tävlingar per säsong som brukar vara mycket uppskattade..bortsett från en del krångel med tidtagningen.. :crazy:

Jag röstar på Stömsholms den är helt perfekt att rida på så länge det inte öserner regn.. Annars skulle jag säga segersjö och sen även hofors de är bara..

Tycker att ekenryttarna och ljuslingsbacken är några av de roligaste debutanterna. Har inte startat så många lätt så där får jag nominera mariestad...

nu har ju jag bara vart å sett nåra banor men Hofors är den bästa hittils! :love::bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
127
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
137
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går red Sofia Sjöborg terrängen felfritt – men fick 15 straffpoäng i efterhand. För något som ingen har sett. Utan straffet hade...
Svar
0
· Visningar
118
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka