Bästa antibit till utetäcken?

the_connemara

Trådstartare
3 dagar lätt min häst stallkompisens nya täcke vara helt denna gången :mad: Så vilka antibit har ni fått bäst effekt av? De ska inte förstöra utetäcken men annars så tävlar ingen av hästarna ifall det är konstiga substanser i (ingen aning om vad de brukar bestå av?). Detta var sprayat med Sjöbogårdens men mtp på att han siktade på tussen som stack ut vid intag så kan det ju inte varit allt för avskräckande. Typ hela bakdelen behöver behandlas.

jag har erbjudit mig att köpa haklapp till alla hästar i min hästs hage, men det tycker inte de andra är ett alternativ.

Bäst effekt hittills har jag fått av antibitkräm man smetat på i ett TJOCKT lager. största nackdelen är att det där medlet hamnar överallt trots att man haft plasthandskar när man tagit på det. Chips eller smågodis en lördag är helt omöjligt för händerna smakar skit. En riktigt bitsugen häst struntar i att det smakar äckligt och biter ändå.

Håller med om haklapp.

Antibit på täcken blir äckligt och förstör i vissa fall impregneringen :(

Är det? De verkar ju inte vara i vägen på samma sätt som en betesreducerare. Och definitvt midre gegg än diverse klet man ska ha på själva täcket.

För mig känns det drastiskt då vi aldrig har grimma på hästarna i hagen och att yttertyget inte varit så hållbart. Hästen ska få ett nytt täcke med bra yttertyg och då vill jag ändå gärna ha ngt avskräckande på :)

Det finns en antibitspray för grisar som är det bästa jag testat. Luktar dessutom jenkatuggummi så det är inte äckligt att hålla på med heller.

Det finns en antibitspray för grisar som är det bästa jag testat. Luktar dessutom jenkatuggummi så det är inte äckligt att hålla på med heller.
den har jag också provat, tycker inte att den är "jätteeffektiv" men fördelen att denblir "torr" på täcket och inte smetar av sig så särskilt. Får fortfarande bitmärken på täcket men det har bara blivit ett fåtal revor sedan jag sprayade på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka