basset/cocker

B

Blixtra

Det var någon här (vem?) som hade en sådan blandning! Är lite nyfiken hur det går för er? Vilken typ av hund (personlighet) den blivit och framför allt några nya bilder!!

Nyfiken :angel: !!

Sv: basset/cocker

Me me me me MEEEEEE va det som hade en sånn. eller ja jag har fortfarande..=D

Malte som min tofs kallas är pigg och glad. han följer med mej överallt. Han har just nu lärt sig att om man skäller på folk, hästar, bilar med mera så väcker det uppmärksamhet.

Många som sett honom säger att han är en bra korsning. Han är mkt piggare än en basset vilket ibland kanske kan vara till nackdel för honom själv med leder och så. Han hoppar, apporterar, gräver, bär på grejjer, skäller bråkar slåss med hundkompisen. Trodde att en riktigt basset baaaara sov.
Sover gör han helst under täcket i min säng eller typ 20 cm ifrån den vedeldade spisen.. :D
Skall se om jag kan lägga in lite bilder i morgon.. =) har nya på lager..

Nä vad sött, den voffen vill jag åxå se bilder på. :bump:
Fast jag måste bara få inflika att jag har en "riktig" basset och hon sover inte alls hela tiden. Visst är hon en väldigt lugn personlighet men hon är oftast på bus humör och älskar långpromenader då hon får springa lös. Hennes favorit är att bära på pinnar. Får bassetfnatt rätt ofta, vilket innebär att hon kutar runt som en toka och ser jätte rolig ut. Hon är en riktig clown. Brukar även ha henne med mig då jag rider och kör. Hon springer med hästen utan problem :D
Så din basset korsning kanske är närmare en riktig basset än du tror ;)
Hur gammal är han, din Malte?

Har oxå Basett, och får väll säga at hon låter som din beskrivning! En riktig teaterapa. Dock älskar hon att sova. Men har sina ryck då hon galoperar runt och frustar som en tjur.

Gillar också att döda pinnar, äta ALLT, dricker gärna öl, men får se till att ställa undan sådant när det är fest på G.

Sover också gärna väldigt nära en öppen spis, typ så nära elden det går...

Penny_Lane skrev:
Me me me me MEEEEEE va det som hade en sånn. eller ja jag har fortfarande..=D

Malte som min tofs kallas är pigg och glad. han följer med mej överallt. Han har just nu lärt sig att om man skäller på folk, hästar, bilar med mera så väcker det uppmärksamhet.

Många som sett honom säger att han är en bra korsning. Han är mkt piggare än en basset vilket ibland kanske kan vara till nackdel för honom själv med leder och så. Han hoppar, apporterar, gräver, bär på grejjer, skäller bråkar slåss med hundkompisen. Trodde att en riktigt basset baaaara sov.
Sover gör han helst under täcket i min säng eller typ 20 cm ifrån den vedeldade spisen.. :D
Skall se om jag kan lägga in lite bilder i morgon.. =) har nya på lager..

Ja!! Vad kul med nya bilder!! :bump:

Här har ni lillskrutten på några bilder dom är ifrån augusti.. Hoppas ni inte sett dom redan.. skall se om det är fint väder i morgon så skall jag ta lite nya.. :)

MVC-007F.JPG

MVC-010F.JPG

MVC-001F.JPG

Jätteny.. håll tillgodo med att jag ser riktigt ugly ut.. heh.. :D

Ååååå guud så sööt han är :love: !! Ser verkligen jättemysig ut :love: ! Liknar ju mest en basset, fast kanske har lite mer energi längre stunder en vad en sådan brukar ha. Jättefin verkligen!

Vill gärna se nya bilder.

Ni ska få se min bass, den dagen jag lärt mig en digital kamera och har skaffat någonstans att lägga upp bilder. Just nu i graviditetens slutskede är jag för seg i kolan för att lära mig ngt. nytt.... :crazy:

Tack tack :)

Man ser väl mest att han inte är renrasig i ansiktet om man ser till nosen och ögonen och så. Sen är han långhårig på svansen och rumpan.. :D

Läste om.. hmm millansnillan(?) eller någon som skrev här om sin cockerspaniel som hade morrat. Det beteendet som hon beskriver har jag fått uppleva mer än en gång.. ;) Bland annat när klor skall klippas. men de e bara att försöka hålla fast och säga nej så ger han sej. Det roligaste med honom är att han kan vara med mej lös överallt.. :) De e jätteskönt.

Aaaah, men jösstanes vilken sötnos :love: På första bilden ser man rätt tydligt vad det är för raser i den men på sista ser det mest ut som en Basset.

Tack för dom snälla komentarerna Det värmer. :)
Det är så roligt med Malte tofsen eftersom alla kommer fram och vill klappa honom och frågar vad han är för sorts hund. Han är en riktigt isbräcka när man skall prata med folk. Personer på ridtävlngar som jag aldrig sagt ett ord till har tilltalat mej och sagt att han är underbar.. :love:

Så otroligt söt :love:
Får man lov att chansa på att han inte är världens smidigaste? :angel:
Tänkte på min cocker, klumpigare hund får man leta efter, och sen med basset i :p

(Jag blir lika förvånad varje gång som någon kommer ihåg mig :p)

Han missbedömmer sin egen kapacitet ibland..;) När han skall hoppa upp i soffan och sängen och så.. :D
Kommer halvägs upp sen hänger bakdelen och dinglar med villt sprattlande ben.. :rofl:

Hur stor är din cocker ungefär?? Jag e så nyfiken på hur stor min lilla tofs kommer att bli..

millansnillan skrev:
Tänkte på min cocker, klumpigare hund får man leta efter, och sen med basset i :p
Haha, nej för ingen kan vara klumpigare n min basset! :cool:

Det där med isbräcka känner jag igen. Jag brukar säja till folk att om dom vill träffa mycket nya människor så ska dom skaffa sig en basset.
Hur gammal är Malte?

SkorpSmulan skrev:
Åh, en till med basset :)
Min basset är faktiskt väldans smidig och snabb :D
Haha, jo han kan om han vill, är bara åtta månader än så länge. Men det är dödsdömt när han leker med kompisens irlänska varghund eller andra kompisens bordeterrier..!
varghunden joggar tre meter framför medan basset springer som en liten idiot för att hinna ifatt...
Borderterrier fintar knut på min stackars jycke! :D

Här med :angel: Full fart mot soffan, tar i allt vad han orkar och hoppar, flyger genom luften... och landar självklart med magen på kanten, där trillar han antingen baklänges eller efter ett tags kravlande tar sig upp :crazy:

Ludwig väger 10,5 kg och är 38 cm hög som 6 ½ månad.
Hans föräldrar var små och Ludwig är i princip färdigväxt. Tror däremot att han lägger på sig ett-två kg till och kanske växer någon cm mer.

Vår förra cocker (hane) var även den liten, tror den var 39 cm hög och vägde 12 ½ kg som mest.

Parantesunge: H*n får stå i om h*n ska komma upp i klass med Ludwig :p

Okey.. skall nog ta o mäta tofsen i morgon.. Dom blir med andra ord inte så stora cockerspanielsarna?! Skönt. Vill ju ha en litenstor hund.. Ingen jätte... :D

Liknande trådar

• Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 748
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 881
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama