Basjkirhästar!

A

aetm

Jag måste bara få skriva av mig lite här!
Jag rider på ett gäng basjkirer och får ofta höra att basjkirhästar bara är skogshästar och gamla ök.
Många verkar också förknippa basjkirhästen som en ut i skogenhäst som inte klarar av riktig dressyr eller hoppning, vilket är fel :eek::grin:
Nu säger jag inte att jag får höra det av alla, men av många!
Och idag fick vi till några foton och jag måste bara ladda upp dom här för att visa att basjkirhästar också kan gå dressyr bra :laugh:

kommentera gärna och ladda upp nån bild om du också har en basjkir ? :angel:

Travar på bra :D

Sv: Basjkirhästar!

Längning

Riden i knappt 3 månader:angel:

haha, förlåt för bildbomb :D

Hej!
Jag har faktiskt aldrig hört nått dåligt om baskjirer utan har mest hört att de är jättebra allround hästar och kan göra ungefär allt :laugh:. Har för mig att det stog i ridsport om baskjirer för ett tag sen, du kan ju alltid visa upp den artikeln för de som säger att baskjir hästar är gamla ök :p

Min kompis som är pälsdjursallergiker och rider på en ridskola med enbart baskjirer (alltså står de flesta baskjirerna i Sverige där, hehe). Har ridit där en gång och tycker att det är väldigt fina och mysiga hästar. Där finns även en baskjir/halvblodskorsning som är typ en av de snyggaste jag sett. :) Väldigt fina och samarbetsvilliga är de. Jag tycker dock att det är lite små eftersom de oftast är c-ponny - liten häst i storleken, är så pass lång att det är stora hästar som gäller.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 665
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 776
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka