Rebecka83

Trådstartare
jag fick idag tips om att ge min häst basiblock. Han är ett halvblod som e lite svår att hålla hullet på samtidigt som han är "fånghäst" (han har alltså haft ett "anfall" för närmare 7 år sen o efter det har han varit symtomfri)

Den som gav mig tipset sa att de är så bra för hästar som inte håller hullet o de gör dom så fina i pälsen osv. o när jag sa att jag var lite skeptisk pga melassen så sa h*n att de sägs vara jätte bra för fånghästar.

Så jag vill gärna ha era tankar o erfarenheter av detta. Är det nåt som är värt att satsa på?

Sv: Basiblock

Melass kryddad med icke uppgivna växter, litet mineraler och några procent salt för 500 SEK. Jag skulle inte sätta ut produkten i hagen ens om jag fick den gratis. HH

ok.. de e lite va jag tyckt också o därför aldrig prövat tidigare. Men h*n som pratade om den var sååå nöjd så jag ville höra vad andra tyckte.

Sök på forumet, det finns redan trådar om detta. F ö håller jag helt med HH. De tvärvägrade vid samtal att lämna ut vad som ingick men påstod att det var verkligen kraftfulla blandningar. Öh, jaha, då kanske det är väl värt att veta VILKA?!

ja jag har läst på forumet.. dock var alla trådar två år gamla eller mer... så tänkte om de framkommit nån mer info o erfarenheter

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 454
Senast: fejko
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 024
Senast: Maniac123
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025