Sv: Barrering

men en häst som är barrerad behöver inte ha ärr...
dom som "kan" barrera gör det så det inte syns, dom vet exakt (oftast) hur man gör/var gränsen går på att det blir synligt.

skador som syns är ju oftast gjort av folk som tror att dom kan.
sen är det ju oftast på ganska hög nivå det förekommer (iallafall är det där det finns mest kunskap om det)

jag har haft halvblod som garanterat varit barrerade innan jag köpt dom, men då har dom redan gått 1.50 hoppning med bra resultat.
(dom har inte haft synliga ärr på benen)

Men är det bara skandalbarrering du är ute efter eller? Barrering är ju även då man medvetet som ryttare lägger hästen fel mot hindret så att islag är ofrånkommande. Detta är ju inte direkt något man kan bevisa på en framhoppning eller träning.... Vill man sedan hårddra detta är i stort sett all hoppning med obalanserade nybörjare som hänger i tyglarna oxå barrering.

hmm... hur fasen skulle det kunna fungera överhuvudtaget, alltså att stryka på thinner på sår, o sen få hästen att hoppa bättre??:confused: För det första så försvinner den stickande/brännande känslan av thinner i sår efter några sek (jag vet, jobbar på billackering och har själv fått thinner i sår o i ögonen, det dunstar jättefort och är inte farligt.)
Och sen hur skulle det få en häst att lyfta bättre vid hoppning? verkar helkonstigt tycker jag.
Förstår mej inte på folk som håller på med sånt... usch:cry:

Det förekommer fortfarande att dem gnuggar på framsidan av benen på hästarna det med thinner har jag inte hört... Bara kvicksilver blister... Vad nu det är för något??

näää, det är väl inget "vanliga" människor sysslar med. men blir det en retning som gör ont så lyfter hästen benen bättre(är mer rädd om sig). om det inte funkade, skulle metoden förmodligen inte användas..
jag tycker alldeles för mycket om mina pållar för att ens komma på tanken att utsätta dom för barrering......det gör nog dom flesta.!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka